Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Hur kan ni tro på detta??

 Hur kan ni tro på detta??
David
2008-03-07 03:00:11
Ursäkta?? Hur kan ni tro på detta!!! Ett medel upplöst i 10 upphöjd med t ex 40 existerar inte och ger NOLL effekt. Pinsamt! Använd er hjärna. T ex finns ett homeopatiskt medel mot sömnbesvär. Vad det innehåller? Jo, en del koffein på 10 upphöjd med 1500 delar vatten! Och sen stå det på paketet att man får ta max 2 var åttonde timme. Ursäkta, men du kan ta hela paketet flera gånger om dan utan att nåt händer. Varför? För att dom inte innehåller nånting! Sluta lura folk!

Antal svar på detta inlägg: 40

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 4 5 6 7 8 »


Belägg tack...
2009-02-01 18:05:40
Jag tar gärna del av i alla fall en av de studier du har i åtanke, jag är visserligen inte så värst intresserad av homeopati, däremot är jag intresserad av att se hur studien är upplagd och av vem. Och visst, jag kan gå en kurs i läsförståelse när du tar en kurs i att skriva begripligt och på ett sätt som gör att det inte blir syftningsfel i det du skriver. Fast å andra sidan då kanske jag inte behöver läsförståelse då jag inte behöver läsa mellan raderna att du menar något annat än det du skriver.
Men snälla...
2009-01-28 11:46:03
Allvarligt talat... Det kanske är dags att gå en kurs i läsförståelse... Jag har inte någon gång frågat hur sunt förnuft kan vara olika. Jag frågade vilka kulturella/miljömässiga/livsåskådningsmässiga etc. skillnader som finns mellan exempelvis dig och mig och som gör att sunt förnuft därför inte är samma sak eller ens liknande för oss? Du lever ju verkligen i förnekelse om du tror att det är något problem för mig att hitta belägg för mina påståenden. Jag skrev ju tidigare att jag inte avser lägga någon tid på att leta reda på och lägga in länkar till rapporter när du ändå svarar att det inte går att mäta med dagens metoder eller annat liknande snicksnack. MEN... Om du aviserar att du tänker ta dig tid till att läsa dessa rapporter och studier med ett öppet sinne så kan jag mycket väl tänka mig att lägga ner tid på att ta fram dem.
Belägg tack..
2009-01-28 11:13:29
Som man frågar får man svar! du frågade hur sunt förnuft kunde vara olika, så därför svarade jag att det är beroende av kultur. Sen har jag också ifrågasatt varför du kan komma med påståenden om att de på denna site påstår saker och bluffar med beskrivningar utan att hänvisa till någon form av belägg medan du å andra sidan kräver belägg för de påstående som står här, då du anser (utan att hänvisa till något) att det inte är sant. Kontentan är i alla fall att jag tycker inte att du ska kräva belägg för, när du inte kan påvisa belägg mot, i så fall är det bara en hypotes du har som du ännu inte har belägg för och då inte kan hävda att det är så-
Men snälla...
2009-01-28 10:56:40
Ok. Jag inser att du har hakat upp dig på mitt bruk av termen "sunt förnuft" - det är väl lättare att slå ner på det än att diskutera de frågeställningar som jag tagit upp i mina tidigare inlägg i denna tråd. Icke desto mindre så lovar jag att inte använda termen igen eftersom det uppenbarligen är svårt att förstå vad jag vill ha sagt när jag använder den. Men det är klart... Det finns säkert nån knarkare på en toalett någonstans som tycker att det är troligt att tegelstenarna kommer att fungera som en dator.
Belägg tack...
2009-01-24 13:00:02
Min poäng är att du verkar beskriva sunt förnuft som något fast. Medan jag anser att du inte kan använda dig av det för att göra din poäng. Sunt förnuft är något som så mycket annat beroende av vilken kontext man är i. Alltså, i arabvärlden är det sunt förnuft att inte vinka med vänster hand. När du åberopar sunt förnuft är det alltså utifrån dina värderinga i din kontext, detta kan du inte begära att det ska gälla andra eftersom du utgår från dig själv och inte något centralt gemensamt för alla människor.

Svara på detta inlägg