Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Hur kan ni tro på detta??

 Hur kan ni tro på detta??
David
2008-03-07 03:00:11
Ursäkta?? Hur kan ni tro på detta!!! Ett medel upplöst i 10 upphöjd med t ex 40 existerar inte och ger NOLL effekt. Pinsamt! Använd er hjärna. T ex finns ett homeopatiskt medel mot sömnbesvär. Vad det innehåller? Jo, en del koffein på 10 upphöjd med 1500 delar vatten! Och sen stå det på paketet att man får ta max 2 var åttonde timme. Ursäkta, men du kan ta hela paketet flera gånger om dan utan att nåt händer. Varför? För att dom inte innehåller nånting! Sluta lura folk!

Antal svar på detta inlägg: 40

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 4 5 6 7 8 »


Rataxes
2009-01-19 17:06:48
Så du menar att placebo bara finns för männsikor? Hur tänkte du då? Hundar i synnerhet reagerar ju väldigt väl på människor. Det är lustigt att läsa det här. Om du ser att Joe Labero trollar bort något, tror du att har övernaturliga krafter då?
Men snälla...
2009-01-19 15:09:59
Hej! Skrev nyligen ett svar i denna tråd, men det verkar som att censuren har varit framme och plockat bort det. Ordet är tydligen inte fritt i detta forum, vilket man ju iofs kan förstå... Sajten säljer ju själv svindyra preparat utan verkan och då vill man ju inte riskera att någon "skeptiker" ska öppna ögonen på befintliga eller nya kunder. Mvh
Men snälla...
2009-01-19 14:05:49
Allvarligt talat... Det är ju bara trams att det finns 30 undersökningar som visar att homeopati fungerar. Samma sak gäller för det som påstås på denna sajt (under "behandlingsformer"), att man kan påvisa fysikaliska förändringar i det medie man löst preparatet i även om inte en enda molekyl finns kvar. Det är helt enkelt inte sant! Det finns tvärtom inte en enda korrekt genomförd undersökning som visar att homeopati handlar om någonting mer än placebo. Rekommenderad läsning för er som tröttnat på dessa tramsiga påståenden: "Salvekvick och kvacksalveri : alternativmedicinen under luppen" av Simon Singh och Edzard Ernst /Erik
Robert
2008-03-08 23:01:05
Jag lever man i en vetenskaplig värld där allt skall bevisas i siffror, så märker man snart att ju närmare livet och naturen vi kommer, ser man att vi människor är en del därutav, och vi också består av molekyler och atomer. Det i sin tur förklarar att det är i mikrokosmos svaren finns. Att försöka utrota sjukdomar, med mediciner som förstör vårt vatten, miljö mm. gm skolmedicinen, är ej heller något för vår jord.
Björn Lundberg
2008-03-08 08:26:37
David, ja det är svårt att förstå att homeopati kan fungera då det rent logisk inte ens finns aktiva ämnen på molekylär nivå. Det tog mig själv 3 års studier i homeopati innan jag själv kunde släppa det resonemanget. Det avgörande var nog efter att jag medverkat i ett flertal lyckade homeopatiska behandlingar på hundar som gjorde att jag gav mig. Förkärleken till att hänvisa alla oförklarliga medicinska fenomen till placebo kunde jag då lättare undvika eftersom det gällde djur. I flertalet länder inom EU arbetar idag många läkare med homeopati. I länder som Belgien, Schweiz och Österrike är det uteslutande läkare som får utöva homeopati. I Frankrike skriver 40% av allmänläkare ut ett homeopatiskt medel minst en gång i veckan. 0,5% av den totala läkemedelsförsäljningen inom EU utgörs av homeopatiska preparat. I de flesta apotek inom EU kan du handla homeopatiska preparat, och till och med få det tillverkat på plats. Idag har det i ett 30-tal vetenskapliga studier kunnat konstatera att homeopati fungerar, däremot inte hur. Förklaringsmodellen börjar dock ta form i och med studierna inom energimedicin. För ett knappt år sedan publicerade SvD en rad artiklar om väl etablerade forskare och deras resonemang i detta ämne.

Svara på detta inlägg