Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Hur kan ni tro på detta??

 Hur kan ni tro på detta??
David
2008-03-07 03:00:11
Ursäkta?? Hur kan ni tro på detta!!! Ett medel upplöst i 10 upphöjd med t ex 40 existerar inte och ger NOLL effekt. Pinsamt! Använd er hjärna. T ex finns ett homeopatiskt medel mot sömnbesvär. Vad det innehåller? Jo, en del koffein på 10 upphöjd med 1500 delar vatten! Och sen stå det på paketet att man får ta max 2 var åttonde timme. Ursäkta, men du kan ta hela paketet flera gånger om dan utan att nåt händer. Varför? För att dom inte innehåller nånting! Sluta lura folk!

Antal svar på detta inlägg: 40

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 4 5 6 7 8 »


aleksos
2010-02-14 23:18:00
Bästa medmänniska. Jag använder min hjärna efter vad jag vet. aleksos
Belägg tack..
2009-02-11 15:40:47
Nä, det var mitt fel..Medline råkade peka mig till en annan undersöknng. Kanske var Tachil refererad i den, vad vet jag. Det är i ebstractens slutsats vi ser detta yttrande. Om man tittar på undersökningens mer utförliga slutsats, kan man även hitta detta "All studies had significant methodological problems. The widely referenced hierarchy of evidence we used has limited utility in grading trials of CAM. Despite the drawbacks of its RCT based research model with respect to CAM, the Cochrane collaboration has facilitated CAM research. The RCT model and the principles underlying many types of CAM are dissonant, making its application in the evaluation of those types of CAM difficult" Därför undrar jag, har man utvärderat de komplementära metoder som använts eller studierna som gjorts?
Men snälla...
2009-02-11 13:58:16
Jodå. Homeopati ingår i den studien. Läs själv författarnas egen sammanfattning av studien. Den är lätt att hitta på webben. Förresten... Den formulering som du hävdade var tillvriden och ryckt ur sitt sammanhang kommer i själva verket från rapportförfattarna själva. Om du kollar sammanfattningen och läser vad som står efter CONCLUSIONS så ser du en välbekant formulering None of the CAM studies show evidence of efficacy in depression according to the hierarchy of evidence
Belägg tack..
2009-02-11 10:10:56
Jag försöker inte mörka. Jag undrade var du fått uppgifterna från och påpekade att man kan dra slutsatser genom att läsa sammanfattningslistor som den jag hänvisade till som inte stämmer med vad som finnns i undersökningarna. Eftersom det inte verkar vara därifrån är det väl bra då. Kanske läste lite dåligt i sammanställningen, men homeopati såg jag inte i den udersökningen, däremot aromaterapi vilket jag inte vet om man ska likställa med homeopati.
Men snälla...
2009-02-11 09:27:16
Är det inte du som försöker mörka en del nu? De positiva resultat som du nämner gäller ju johannesört och omega-3! De anses väl knappast ens vara "alternativa" längre och har ju framförallt ingenting med homeopati att göra. Den site du hänvisar till har jag inte varit inne på tidigare, och om det är så att de har dragit en för generell slutsats om innehållet i rapporten så får det väl stå för dom. Faktumet kvarstår ju dock att den studien inte påvisade några positiva resultat för homeopati, och det är ju det vi diskuterar i denna tråd.

Svara på detta inlägg