Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Analfissur - Lachesis mutus

 Analfissur - Lachesis mutus
Anonym
2008-03-11 14:54:08
Har sedan två år tillbaka (efter förlossning) besvärats svårt av en analfissur, har provat både operation och botox injektioner (har nyligen fått en botoxspruta som inte ger effekt) De symtom som jag har nu är främst en krampkänsla som känns synnerligen obehaglig och att det svider och känns allmänt irriterat. De svåra smärtorna som jag hade första halvåret som krävde morfin är dock borta. Jag lider svårt av att sprickan inte läker då jag begränsas när jag blir sämre om jag rör på mig och går omkring eller om jag sitter för mycket. Har varit hos en homeopat som gav mig Kalium bich att ta 5 piller morgon/kväll men har inte blivit bättre. Har läst lite och undrar över Lachesis mutus om det vore något för mig. Inbillar mig att bara jag blir av med krampen och det ökade vilotrycket så kan jag ha en chans till läkning. Snälla svara på mitt mail då jag är förtvivlad att inget hjälper.

Antal svar på detta inlägg: 22

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 4 5 »


Lars
2009-05-05 19:48:48
Jag har haft anal fissur i många år nu, jag har varit slarvig, jag gick till läkaren i börgan och fick salva, fast jag inte blev bättre så orkade jag inte följa upp läkarbesöken, förmodligen pga. att det är skämmigt, smärtsamt och obehagkigt. Läkarna borde vara mycket mer noga med att följa upp patienter med anal fissur, mem. tvåndsboka återbesök och informera om att det är viktigt och komma tillbaks osv. Annars drar sej nog dom flesta in i det sista och riskerar allvarligare besvär. Efter att jag slutade med mitt häktiska partyliv omkring 2002 så har det blivit mycket bättre och jag blöder väldigt sällan, men alltid i samband med alkohol, stark mat, pencelin o.dyl jag märker en klar koppling till alkohol, bäst är nog att avstå helt iaf. tills fissuren är läkt och sedan ev. bara lite, med stor försiktighet. Mej tog det ca. 4 månader efter avslutat alkoholintag innan jag började bli bättre och så fort som jag så mycket som luktade på en öl efter det så började det att blöda på en gång Kosten är helt klart också jätte viktig så att magens ph värde är i balans och så att avföringen har en bra konsistens. Jag har precis börjat med salvan Rectogesic och hoppas på den i kombination med en fanatisk kosthållning så att magen är i topptrim. Men jag har mina tvivel, fissuren är så djup och gammal. Men det är ändå värt ett seriöst försök att bli helt bra för nästa steg är Botox eller operation och det vill jag helst slippa, och ev. ta som sista utväg för att såret ska läka.
Carolina
2008-05-19 21:38:29
Hej! Har samma erfarenheter som du och har haft fruktansvärda smärtor under flera år innan jag väl sökte hjälp. Efter operation och många undersökningar är jag delvis bättre men sprickan verkar aldrig läka helt plus att det kommer mindre nya i omgångar. Min räddning är nu, efter mycket läsning och forskande: Magnesium. Det gör avföringen så mjuk att din spricka inte vidgas och du slipper kramper och blödningar. Hur många tabletter du behöver äta avgör din egen kropp. Själv äter jag två tabl (200 mg i varje tabl.) på morgonen och en på kvällen. Minskar och ökar dosen efter behov. Av allt jag har prövat genom åren är detta det absolut BÄSTA jag prövat. Har nu besvär enstaka tillfällen, mest lite klåda och någon mindre blödning, men magnesiumet håller det i schack. Ska pröva vetegrässalva som finns att beställa hos DrWheatgrass. Har tydligen gett goda resultat mot envisa analsprickor som inte vill läka ut. Jag har prövat zonterapi, homeopati, oljor, salvor mm, inget har hjälpt innan. Från en som verkligen vet vilket helvete det kan vara - gå direkt till Hälsokost och köp Magnesium (köp bra kvalité). Lycka till! Mvh Carolina

Svara på detta inlägg