Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Nedsatt sköldkörtelfunktion

 Nedsatt sköldkörtelfunktion
Anna-Lena
2009-11-27 11:11:08
Hej! Jag har fått veta att jag har nedsatt funktion av sköldkörteln och undrar nu OM det finns alternativa metoder att behandla detta eller om det bara är levaxin som gäller? Vill hellst inte äta medicin... Tacksam för svar! Mvh Anna-Lena

Antal svar på detta inlägg: 9

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


Thyromine
2009-12-09 12:50:14
Hejsan! Det finns ett antal forum på internet där man kan hitta en hel del bra fakta om nedsatt sköldkörtelfunktion (hypotyreos). Jag har till exempel läst att man kan använda sig av torkad svinkörtel som innehåller de hormoner som som man oftast lider brist av vid nedsaatt sköldkörtelhormon. Ett "märke" heter till exempel "Armour Thyroid" och verkar kunna beställas via nätet. Jag själv testar just nu "Thyromine" vilket är ett homeopatmedel som innehåller viss mängd av ett utav hormonererna som man lider brist av vid nedsatt sköldkörtelfunktion. Skriv gärna en rad här om hur det går för dig, intressant eftersom jag troligen lider av samma problem. MVH Anna
Katharina
2009-12-08 12:19:07
Akupunktur, homeopati och bioenergi är värt att prova bara du kommer till en som är bra. Om det inte redan har ordnat sig kan du maila mig så kan du få några tel nummer till terapeuter jag själv brukar använda
Daniel
2009-12-05 17:03:44
Jo, visst finns det alternativ till levaxin för nedsatt sköldkörtelfunktion! Nedsatt sköldkörtelfunktion kan uppstå av lite olika anledningar, kan tillexempel bero på Jod-brist, vilket är ganska vanligt i dag. Jag rekommenderar dig att se om det kanske är av den anledningen din sköldkörtel är lite slö. Om man har en brist på jod kan man enkelt se efter själv genom att applicera jod med en tops på armen. Måla en cirkel stor som en femkrona ungefär med rätt mycket jod och låt den sedan sitta kvar. Om din kropp tar upp jodet genom huden inom 24 timmar är det ett tecken på brist på jod, ju snabbare kroppen surplar i sig jodet, desto större behov verkar då kroppen ha. Jag är övertygad om att det finns andra anledningar till nedsatt sköldkörtelfunktion som man kan åtgärda på andra sätt, men det är detta jag har färskt i sinnet för tillfället. Annars råder jag dig att gå på konsultation hos någon inom något område du känner att du litar på, tillexempel en näringsterapeut som kan ge dig en kost och näringsmässig vinkel på problemet, eller någon väletablerad och genuin ayurveda läkare som kan ge dig sitt perspektiv på problemet. Kanske du känner till någon annan, någon som jobbar med mer västerländska medicinalväxter eller homeopati, kanske kinesisk medicin och akupunktur kan hjälpa? Möjligheterna att ta sig an sköldkörtel-problemet utan att äta mediciner du inte vill ha tror jag är oändliga. Jag rekommenderar dig starkt att ta tag i det, nu vet jag dock inte riktigt hur illa ställt det är med din körtel så jag tycker inte att du ska sluta med någon medicin om du redan använder den utan att rådgöra med din läkare. Kanske du kan hitta ett sammarbete mellan någon alternativ metod och den vanliga? Ah, nu känner jag spårat ifrån allting lite i tankarna. Lycka till med sköldkörteln! mvh Daniel
xkvagd
2009-12-04 10:04:02
yznsbhjpeyhrgpwvhkyrjplgskbwat

Svara på detta inlägg