Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Nedsatt sköldkörtelfunktion

 Nedsatt sköldkörtelfunktion
Anna-Lena
2009-11-27 11:11:08
Hej! Jag har fått veta att jag har nedsatt funktion av sköldkörteln och undrar nu OM det finns alternativa metoder att behandla detta eller om det bara är levaxin som gäller? Vill hellst inte äta medicin... Tacksam för svar! Mvh Anna-Lena

Antal svar på detta inlägg: 9

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


Inge-Mo H
2010-02-14 16:11:54
E-posta mig gärna angående sköldkörtelproblem, kan tydligen inte skriva om det, förbjudna ord, man vet inte ens vilka. ingemoh@gmail.com
....
2010-01-10 15:42:40
Hej Anna-Lena och alla andra! Att behandla sköldkörteln alternativt är knivigare än man kan tro. Den erfarenhet jag har haft är att man försöker stimulera sköldkörteln att producera mer hormoner. Tyvärr är det mer komplext än så eftersom underfunktion i sköldkörteln för det mesta beror på autoimmun attack som förstör sköldkörteln. Vad man mer borde fundera på är hur man får kroppen att sluta attackera sig självt så att inflammationen upphör. Själv har jag funderat på frekvensmedicin. Jag har en kompis med låg ämnesomsättning som haft stor hjälp av det. Näringsstatus är självklart bra att kolla upp och som tidigare nämnts är naturliga sköldkörtelhormoner(grishormon) bättre än enbart T4-mediciner som t.ex levaxin. Hitta ett bra sköldkörtelforum. Där kan du få bra hjälp och mycket intressant information.
....
2010-01-10 15:42:10
Hej Anna-Lena och alla andra! Att behandla sköldkörteln alternativt är knivigare än man kan tro. Den erfarenhet jag har haft är att man försöker stimulera sköldkörteln att producera mer hormoner. Tyvärr är det mer komplext än så eftersom underfunktion i sköldkörteln för det mesta beror på autoimmun attack som förstör sköldkörteln. Vad man mer borde fundera på är hur man får kroppen att sluta attackera sig självt så att inflammationen upphör. Själv har jag funderat på frekvensmedicin. Jag har en kompis med låg ämnesomsättning som haft stor hjälp av det. Näringsstatus är självklart bra att kolla upp och som tidigare nämnts är naturliga sköldkörtelhormoner(grishormon) bättre än enbart T4-mediciner som t.ex levaxin. Hitta ett bra sköldkörtelforum. Där kan du få bra hjälp och mycket intressant information.
....
2010-01-10 15:41:16
Hej Anna-Lena och alla andra! Att behandla sköldkörteln alternativt är knivigare än man kan tro. Den erfarenhet jag har haft är att man försöker stimulera sköldkörteln att producera mer hormoner. Tyvärr är det mer komplext än så eftersom underfunktion i sköldkörteln för det mesta beror på autoimmun attack som förstör sköldkörteln. Vad man mer borde fundera på är hur man får kroppen att sluta attackera sig självt så att inflammationen upphör. Själv har jag funderat på frekvensmedicin. Jag har en kompis med låg ämnesomsättning som haft stor hjälp av det. Näringsstatus är självklart bra att kolla upp och som tidigare nämnts är naturliga sköldkörtelhormoner(grishormon) bättre än enbart T4-mediciner som t.ex levaxin. Hitta ett bra sköldkörtelforum. Där kan du få bra hjälp och mycket intressant information.
Peter Johansson
2009-12-09 14:11:51
Nedsatt sköltkörtelfunktion kan ha många orsaker. Det kan bero på sjukdom men också stress och felaktig kost.

Svara på detta inlägg