Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum lichen-lindring

 lichen-lindring
cecilia johansson
2014-12-19 10:59:52
Är det någon som vet om det finns något lindrande ur den antroposofiska medicinen när det gäller lichen i underliv. 78 årig kvinna som haft lichen i 30 år. Nu allt svårare med läkning. Någon som vet någon bra lindrande som återfuktar och ger energi till de söndriga slemhinnorna?! Cecilia

Antal svar på detta inlägg: 2

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


A. Jacobsen
2014-12-21 11:25:28
Hej! Jag har också fått lichen och har problem i hårbotten, inderlivet och i munnen. Det som har hjälp mig då det har varit klåda eller känts torrt är Kallpressad Ekologisk Kokosolja. efter som Lichen klådan är varm och kliande känns kokosoljan bra den är kylande. Äta kokosolja är också nyttigt och den borde hjälpa kroppen att smörjas innifrån. Lycka till och skriv gärna ut mer tips som du har Tack A
Anci Jacobsen
2014-12-21 11:13:52
Hej! Har nyligen fått Lichen . Har problem i huvud, underliv och mest i munnen. Det som verkar hjälpa och känns bra är Ekologisk och kallpressad kokosolja på det kliande utslagen. Äter även kokosoljan och kan tänka mig att det smörjer kroppen inifrån. Hör gärna av dig om mer tips om du vet! Hoppas det går bra för oss Anci

Svara på detta inlägg