Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum muskelreumatism

 muskelreumatism
carina
2011-10-30 16:23:44
Hej. Jag har fått diagnosen muskelreumatism, och har ätit kortison i ca 6 mån, men svullnade upp och gick upp 10 kg av dom , så jag vill inte fortsätta med kortison. Undrar därför om det finns ett alternativ till kortison, i alternativmedicin. Tacksam för svar Carina.

Antal svar på detta inlägg: 6

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


Carina.C
2012-10-15 20:35:49
Jag fick också diagnosen polymyalia reumatica (muskel reumatism)åt kortison c:a ett år. Varvid en annan läkare ställde en annan diagnos nervinklämning i axel.Jag var smärtfri och mådde bra av kortison men min läkare tyckte jag var för ung 54år med dess biverkningar för att fortsätta.Äter nu Litomov varje dag och en voltaren varannan dag och de funkar.Polymyalgia kan ju läka ut efter c:a 2-3 år lycka till
Christina
2012-10-02 12:53:56
Hej! Varför inte testa oregano olja som är anti-inflammatorisk. Googla på carvacrol och/eller oil of oregano och läs mer. Jag skickar gärna en testkur till dig. Mvh Christina
atobbe
2012-09-19 15:52:17
Hej ! Jag tycker att du ska besöka akvamin.se om du inte har hittat något som lindrar dina besvär. Använder den själv för artros i händerna med bra resultat och tror att den skulle passa dig också.
carina
2012-04-21 23:06:06
Hej, Det var ett tag sedan jag skrev, men jag såg att du skrivit att du bor i skövde ? men just nu bor jag i Lycksele, men sista maj 2012 flyttar jag till Trollhättan, så då skulle jag jätte gärna komma och besöka dig. kan jag bara få ett tel nr , så jag kan ringa . mvh Carina
Nisse Broman
2011-11-03 13:31:12
Hej! Tråkig sjukdom.Gör ett försök med anti-inflammatoriska GOPO finns i produkten Litomov. Räkna med att det tar c:a 3 månader innan det händer något.GOPO är famställt av strand nypon(Rosea Canina).Biverkningsfritt. Nisseb.bloggo.nu

Svara på detta inlägg