Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum ang concerta, hjälp

 ang concerta, hjälp
micke
2011-10-01 16:13:55
Hejsan! äter just nu 27 mg concerta, nyligen sänkt från 36 vid 36 mg var främsta biverkningarna yrsel, huvudvärk ständigt varje dag. Åt dosen 36 i 7 dagar. Visserligen kännde jag samtidigt en inre känsla av glädje/pirrande kännsla. Jag har hört att i vissa kan kan de löna sej att öka dosen för att biverkningarna ska avta snabbare och du får en mer stabil nivå, stämmer det?. Istället sänkte jag med läkarens tillåtelse. Biverkningarna har börjat avtagit känner jag! Kan de vara ett tecken på att jag är påväg ått rätt håll?

Antal svar på detta inlägg: 1

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


ADDe
2011-10-14 15:08:28
På 7 dagar borde biverkningarna mildrats, men så var alltså inte fallet? Naturligtvis ger en högre dos en ökad toleransutveckling, vilket torde minska biverkningarna. Å andra sidan är det helt onödigt att vänja sig vid 36mg om man bara äter 27. En inre känsla av glädje och pirr tyder dessutom på en något för stimulerande effekt. Läs: du blev hög. Själv äter jag 108mg dagligen utan problem, men alla är vi olika. Är du nöjd med din nuvarande dos ser jag ingen anledning att höja. Känner du däremot att du inte får effekt nog bör du prova den högre dosen en längre tid för att se om bieffekterna förbättras. MVH

Svara på detta inlägg