Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Håravfall hos kvinnor

 Håravfall hos kvinnor
Alyssa M
2010-09-27 06:11:40
Jag är 23, och har börjat tappa hår i tinningen, det har blivit som små "gropar" som går inåt mot hjässan på båda sidorna. Jag har haft mycket eksem både i hårbotten och i övriga kroppen, använt kortison och massa läkemedel, är även deprimerad, har haft generellt ett svårt liv. Jag undrar om det kan bero på nån av dessa faktorer, eftersom inte ens männen i min släkt tappar håret. Jag har börjat märka av det dem senaste åren, har kollat på bilder av mig själv, 4-5 år tillbaka, då var det en jämn hårlinje och fint glansigt hår. Kan någon rekommendera en behandling mot det, antingen att man själv har sett resultat på sig själv eller bekant, eller hört att nånting skulle kunna hjälpa? Jag letar då efter alternativa behandlingar, jag vill inte använda hår förtjockande schampoo, utan vill fixa "problemet" så att håret börjar växa igen som det gjorde förr. Tack på förhand =)

Antal svar på detta inlägg: 1

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


Lucifer
2010-10-31 14:28:00
Det är riktigt som du tror att håravfallet beror på ditt allmäntillstånd. Dina symptom tyder på att du har behov av mer flöde i kroppen, det står helt enkelt alldeles för stilla. Du börjar dagen med att dricka ett stort glas vatten med förslagsvis molkosan i, detta för att väcka din kropp på mjukt och bra sätt. Till frukost en basbildande musli typ ledins hälsomål. Johannesört för din depression, jättenattljusolja för dina hudproblem. Silica Plus för håravfallet. Drick ört-te mellan måltiderna. Tag dolomitkalk på kvällen. Undvik för mycket bröd och salt.

Svara på detta inlägg