Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Hemorrojder

 Hemorrojder
Petter
2010-05-18 08:55:04
Hej, Jag har haft problem med hemorrojder (egentligen bara en hemorrojd) under flera år, orsaken är inte förstoppning utan snarare tvärtom, har ofta haft diarré pga. nervositet/osäkerhet. I dag har jag inte lika stora problem med diarré, men visst fortfarande så händer det vissa morgnar.. I dag torkar jag mig inte med papper eftersom det oftast blir svullet(kommer blod på pappret) och det börjar klia(antagligen för att det inte då blir helt rent). I stället så duschar jag alltid av mig, nästan så att man längtar efter en schysst gammal bidé..haha...jag har använt xyloproct, apotekets hemoprrojdmedel med cortison. men det har ingen direkt verkan, förutom att jag domnar bort där nere, har även provat alternativ örtmedicin, bla Musk Hemorrhoids ointment, en kinesiskörtmedicin som helt klart varit det bästa hitentills, men ändå inte gett en bestående effekt. det är som att den där lilla fliken aldrig vill in i rumpan igen :). vad tror ni jag måste göra för att bli kvitt fliken? är det psykosomatiskt? stressfaktorn tror jag har en viss påverkan. Ofta på dagarna sitter jag ned på en stol och arbetar, är det en sittring jag kanske borde satsa på? kom gärna med förslag! tack!

Antal svar på detta inlägg: 1

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


Kalle
2010-06-20 11:58:21
Hej Petter! Har haft liknande problem med kliande analöppning och hemorrojder. Blödde aldrig men dock. I mitt fall handlade om dålig bakterieflora. Tog mig lång tid att hitta min lösning, vårdens är bara tillfälliga lösningar, inga permanenta! Köpte nyttiga bakterier i kapslar och tog dessa i en månad, samt att jag uteslöt all socker även kolhydrater (som är också socker) eftersom det är dem dåliga bakteriernas föda! Köpte även en fettsyra som hette kaprylsyra som tar död på dem dåliga bakterierna. Blev inte bara bättre där nere så att säga utan min eksem försvann också samt många andra fördelar såsom bättre mage, humör, sover bättre, ja, mår helt enkelt bättre! Lycka till!

Svara på detta inlägg