Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Essentiell Trombocytos

 Essentiell Trombocytos
Maria
2009-05-22 10:38:28
Hej! Vad finns det för alternativa behandlingar för sjukdomen essentiell trombocytos? Jag har en vännina som har denna diagnos och då hon inte klarar av några av de mediciner som finns står hon nu i ett vägskäl, den medicin som fungerade bra var cellgifter men man har nu konstaterat att den kan utveckla Leukemi och hennes mamma dog i leukemi. Hon lider sannolikt också av depression och har i samband med sjukdomen också svår huvud värk. Hon är även i klimakteriet och lider enormt av detta! Vilka behandlingar finns att lindra hennes symtom så att hon inte behöver preparera sin kropp med onödiga gifter? FINNS det ens alternativ medicin i detta sammanhang?

Antal svar på detta inlägg: 4

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


Kamryn
2014-12-13 07:57:26
I cannot tell a lie, that really hepeld.
Orvokki
2010-01-17 09:27:52
Jag har haft sjukdomen essentiell trobocytos 14 år och använt medicin Hydrea och det har gått bra
Heidi
2009-07-25 18:15:54
skriv til mig på heidi_christensen@mail.dk. jeg tror, jeg kender en fantastisk hjælp. jeg bor selv i Danmark, men det gör ingenting i disse online tider. mvh Heidi
Cobra
2009-07-25 17:59:04
Har hon provat interferon behandling (Introna / receptbelagt)? Har själv denna sjukdom och medicin fungerar än så länge bra. en vanlig bieffekt är att man får feberfrossa första gångerna man tar dessa sprutor men det går över. Ett annat problem är att dessa måste förvaras i kylskåp, men problem är till för att lösas.

Svara på detta inlägg