Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum rotfyllning av tand

 rotfyllning av tand
Jossan
2008-05-21 20:44:00
Enligt min tandläkare borde jag rotfylla en tand eftersom hon kan se på röntgenbilden att jag har nån bakteriehärd runt tandroten ...... känner inte av det på nåt sätt men det är ju såklart inte bra att ha såna där bakteriehärdar ..... Men vet nån om man kan behandla detta med homeopatiskt eller nåt annat naturmedel. Vill helst inte utsätta mej för borrande i mina tänder om jag inte absolut måste Tacksam för tips ......

Antal svar på detta inlägg: 6

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


Chianna
2016-04-27 13:16:59
Why do I bother calnlig up people when I can just read this!
Tandsköterska
2012-05-11 10:11:15
Det man gör när man rotbehandlar en tand: Först borrar man upp tanden och letar rätt på tandens rotkanalen. Vanligast är att tänderna har 1-3 rotkanaler(ev 4, kan finnas fler.) Så går man ner och rensar med små, små små filar och rensar bort bakterierna och sköljer rent. Man lägger ett bakteriedödande medel och lägger en provisorisk fyllning på tanden och väntar. Visst är alternativet att dra ut tanden, men en rotbehandling är ett försök till att rädda tanden.
Linnéa Danell
2009-10-10 12:58:31
Att rotfylla tanden är ingen lösning. Man har sett att bakterier trivs i benets små håligheter speciellt under rotfyllningar och även större lagningar. När imunförsvaret är svagare belastas hela kroppen av infektionen och du vet inte om att du har problem. Det är också svårt för tandläkaren att upptäcka det.Men när imunförsvaret är starkare, kapslas infektionen in under tanden mer så du kan uptäcka var härden bättre. Det bästa för dig är att dra ut tanden och låta kroppen ta hand om detta. Stärka läkning och imunförsvaret med Kalcium- Magnesium kosttillskott, höga doser c- vitamin, Vitlök, pepparrot, Ingefära, gärna goda tarmbakterier(Probiotika)PÅ HÄLSOKOSTBUTIK. Dr Donsbach Acidofilus är bra. Tarmen sköter 80prosent av tillverkning av antikroppar. besök gärna sundare.net min mail är suntliv@gmail.com
Barbro
2009-10-02 22:49:47
Så vad ska man göra då??? Rotfyllning verkar vara helt åt skogen, men blir man av med bakterierna ens genom att dra ut tanden då? jag känner mig smått desperat.
Stoli.
2008-08-25 23:07:42
Det är intressant. Det finns en bakteriehärd runt tandroten, och då måste man fylla inne i tandroten för att komma åt problemet. Det borde finnas bättre metod att ta koll på bakterierna.

Svara på detta inlägg