Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Mörka ringar under ögonen

 Mörka ringar under ögonen
Mikaela
2008-03-27 15:22:05
hejsan...någon som har något tips på hur man botar påsar under ögonen och mörkheten runt ögonen...över som undersida av ögonen...vad kan det bero på??

Antal svar på detta inlägg: 5

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


Sarah
2012-03-05 03:59:10
Lider av likadant utan påsar, jag är bara mörkare runt hela ögonen än vad min naturliga hudfärg är, hatar det oerhört då jag framstår som trött. Så jag försöker gömma det bakom mina glasögon, men min mor har jag sett har exakt likadant:-(
Peter Johansson
2008-04-03 12:01:44
Hej Katrin. Det kan stämma, men nu nämnde Mikaela påsar under ögonen. Om jag tar det utifrån kinesisk medicin (TKM) så hör färgen svart till Njurarna, om det då är mörkt under ögonen och det då, även om det inte är helt svart utan mer gråaktigt, så skulle problemet alltså bero på någon sorts obalans i Njurarna. Inom TKM är organen inte exakt det samma som inom västerländsk medicin, förutom organet i sig kopplas även en del funktioner till organen. Om man har påsar under ögonen, så innebär det mer brist på Qi (energi) hos Njurarna, och de kan då inte göra sig av med vätska på samma sätt som om de fungerar normalt, vilket då ger tecken som puffar, svullnad, ödem mm. Njurarna kan också ha brist på Yin, som man enkelt kan översätta till vätskor och substans. Tecknen skulle i dessa fall mer bli att det blir brist på substans och mer insjunket under ögonen. mvh Peter
Katrin
2008-04-02 21:50:31
Läste att mörkhet under ögonen har med brist på vätska el. omfördelningen av vätska i kroppen,och att ögonhålorna då sjunker inåt en aning,jag tycker då att det låter som ett kroppsligt \"fel\",med tanke på att jag dricker en stor mängd vatten varje dag, min fråga är då: kan man \"programmera om\" kroppen så fördelningen blir som den ska vara ? jag lider mkt pga av detta då jag ser väldigt sjuk ut !
Peter Johansson
2008-03-28 08:49:16
Hej. Påsar och mörkt under ögonen skulle jag tolka som energibrist. Främst i Njurarna enligt TKM (Traditionell Kinesisk Medicin), om det är mörkt under ögonen, kan dock bero på om det är gråaktigt, eller någon annan färg. Börja med Qigong, eller gå till en akupunktör som är skolad enligt Kinesiskt eller Japanskt tänkande /Peter
Björn Lundberg
2008-03-27 15:22:32
Det är inte ovanligt att mörka ringar under ögonen indikerar att patienten lider av matallergi. En duktigt läkare vid namn Peter J. D'Adamo har skrivit ett flertal böcker som handlar om att äta enligt den blodgrupp man har. Jag var själv ganska skeptisk till den teorin, men märkte snabbt genom mina patienter att det låg mycket i det. Börja därför med att ta reda på vilken blodgrupp du har, vilket inte alltid är det lättaste, tyvärr. Ger du blod får du automatiskt reda på det. Den bok jag rekommenderar har ISBN 1-57322-90-2. Titta på adlibris.se

Svara på detta inlägg