Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Restless legs

 Restless legs
Lena Svensson
2007-12-25 22:58:50
Jag lider sedan några år av Restless legs med obehagliga krypningar och stickningar i benen. Finns det något man kan göra själv för att lindra mina besvär? Tacksam för svar snarast! Hälsn Lena

Antal svar på detta inlägg: 15

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 »


Elin
2008-05-31 22:34:46
Testa B12 ihop med magnesium till kvällen.
W. Larsson
2008-03-21 12:33:50
Min fru hade väldiga problem + kramptillstånd i underbenen. Efter några veckor med Klarin perfekt, har alla dessa symptom försvunnit. Det innehåller 5 mineraler, hela serien av B vitaminer + C och E, Omega 3, + Blåbärsextrakt, Lutein, Zeaxantin, ett nytt patent en Pycnogenol ( pine-bark ) samt L - glutation ( aminosyror )som avgiftar från kemiska molekyler m.m. det nya patentet Pine-bark, stimulerar produktionen av NO-kväveoxid, vilket gör att musklerna i alla artärer,blodförande banor och blodkärl avslappnas så att blodcirkulationen underlättas.Särskilt lämplig för diabetiker m sköra blodkärl som blir elastiska och får stärkta väggar. Klarin perfekt, är väldigt verksamt mot synstörningar också, och innehåller alla antioxidanter som kroppen behöver mot stress, extrem trötthet, och återställande av balansen m vitaminer och mineraler. ( selen, magnesium,koppar, mangan, zink ) man kan googla på det, eller skriv till info@aktivsyn.se så klickar de tillbaka svar på alla frågor och bipacksedel m.m. Det är ännu inte publicerat på någon hemsida, men finns beskrivet även på: www.metrobloggen.se/farmakologensblogg art. nr 22 där hittade jag det.
Louisa
2008-03-12 17:11:11
Hej! Jag hade fruktansvärda problem med rls i perioder under flera år trots att jag är ung.Det visade sig att jag hade b12-brist och sedan jag börjat äta behepan tillsammans med multivitamineral-tabletter har besvären så gott som försvunnit. Lycka till!
Marita
2008-03-11 09:48:35
Magnesiumbrist kan vara orsak till restless legs. Marita
Anne
2008-02-27 18:52:10
Hej Pröva med en ulltråd runt benet. Kram Anne

Svara på detta inlägg