Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Restless legs

 Restless legs
Lena Svensson
2007-12-25 22:58:50
Jag lider sedan några år av Restless legs med obehagliga krypningar och stickningar i benen. Finns det något man kan göra själv för att lindra mina besvär? Tacksam för svar snarast! Hälsn Lena

Antal svar på detta inlägg: 15

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 »


Kalle
2010-06-20 12:14:40
Som elin skrev, magnesium är ett mycket bra tillskott.
akupunktur för RLS
2010-03-20 16:09:25
RLS är att beteckna som Blodbrist/Yinbrist om jag inte minns helt fel. Krypningar är ofta pga av Blodbrist (TKMs beteckning på Blodbrist, inte alltid mätbart med västerländska mått). Ett recept för Blodbrist, Ma36+Mj6+Le8 (ramar dessutom find in vaden), lägg gärna till Nj3 också för eventuellt Njure Yin brist. RLS kan även ha inblandning av vitamin/mineralbrist. Räcker inte akupunktur kan det behövas extra av något ämne. mvh Peter, Peter Johansson
karo
2010-03-20 00:31:04
Är själv akupunktör och lider av rls, besvären har eskalerat på ett par år till att bli närmast galna, så att säga. Har madopark quickmite till kvällen vilket har fungerat bra men börjar tappa effekt nu. Nästa lm är som jag förstått det Sifrol. Dock tycker jag det käns himla märkligt att ta lm mot ett syndrom som alldeles uppenbarligen beror på en brist/överskott av något och jag skulle väldigt gärna både öka på/dra in på det som ev kan orsaka detta helvete. Läste ovan att det finns nålrecept mot rls, skulle gladeligen ta emot ett sådant. I väntan på ordentlig utredning, alltså. Den akupunktör som har ett effektivt recept mot rls får mao gärna maila till mig: katrom@spray.se Tack!
MaLou Sundgren
2009-03-30 09:20:10
Jag har lidit i RLS under cirka 20 år och ständigt sökt lindring och hjälp. Eftersom jag är akupunkturterapeut har jag också behandlat mig med akupunktur - utan resultat. Det var först när jag började tillföra järndroppar dagligen, som besvären lindrades. Men om jag glömde järnet någon dag var sömnen förstörd påföljande natt... Jag har funnit en samband mellan tarmbesvär och RLS. Nu har jag hittat den perfekta metoden: järndroppar + akupunktur + linfröslem. Det medfört att jag kan glömma järnet en dag utan att få krypningar på natten. Akupunkturen är dessutom viktig för att upprätthålla en bra tarmbalans.
Björn Lundberg
2008-06-01 07:41:12
Järnbrist kan vara en direkt orsak till Restless Legs. Kontrollera dina värden!

Svara på detta inlägg