Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Reaktiv hypoglykemi

 Reaktiv hypoglykemi
Mika
2007-03-24 20:21:19
Jag har lidit av detta gissel sedan våren 2005 och undrar hur jag överhuvudtaget är i livet. Trots jämna måltider 6 gånger per dag sedan september år 2005 så tycks den ej helt botad. Bara för att bli kvitt från de värsta symptomen tog 3-4 månader. Den ortodoxa medicinen är inget för mig då dess sköterskor och doktorer gör bara en till åtlöje. Vårdcentraler är rena skämtet! Lika bra det då ortodoxin ändå inte kan bota åkomman min. Hoppas att den alternativa medicinen kan göra det i kombination av en medmänskligare form av behandling av sina patienter. Som jag ser det så ska patienten vara i fokus och bör ses efter i egenskap av sin individualitet. Men när jag använde Ginseng under några månader under den värsta tiden så blev jag ej totalt botad av preparatet ifråga. Måste ämnet kombineras med akupunktur behandling eller vad? Hur mycket hjälp skulle homeopatin vara för mig med denna dråpare ifråga. Eftersom den förorsakades av sockerkonsumtion i överkant så borde ju melass vara rena mirakelmedlet eller? Var snäll och hjälp mig i mitt dilemma!

Antal svar på detta inlägg: 6

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


Viktor
2007-05-17 13:17:54
Hej Mika! Som representant för den ortodoxa medicinen åtnjuter jag kanske inte ditt största förtroende, eftersom det låter som om du haft en del otrevliga erfarenheter. Ändå vill jag skriva till dig, eftersom det du berättar gör mig lite orolig. Hypoglykemier är något mycket obehagligt, och att ha haft detta under så lång tid utan klar orsak låter oroväckande. Det är något som absolut bör tas på allvar, och framför allt bör man utesluta att du har någon form av insulinproducerande cellmassa - ett insulinom (godartad tumör). Du skriver inte så mycket om dina besvär, men en sådan tumör kan göra att man måste äta mycket täta måltider, och framförallt om man ska anstränga sig. Man drabbas av ständiga hypoglykemier då tumören producerar alltför mycket insulin, och på ett oreglerat sätt. Dessa tumörer är oftast mycket små, och som sagt godartade. Kanske har man redan utrett dig avseende detta, och kunnat utesluta insulinom. Mvh, Viktor

Svara på detta inlägg