Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Akupunktur kurs i Stockholm

 Akupunktur kurs i Stockholm
Benjamin
2015-01-15 12:15:51
Jag anordnar kurser för de som är intresserade av att lära sig akupunktur, akupressur eller höja akupunktur nivå. Du får ta del av min kunskap och erfarenhet. Kurserna är helt annorlunda än vanlig akupunktur utbildning. I kurserna kommer jag att lära ut en del essens som kan höja förmågan att på kort tid behandla värkproblem och en del vanliga sjukdomar. Jag kommer bara lära ut det jag tycker är viktigt för att effektivt behandla sjukdomar. Jag kommer undervisa den del som är lätt att förstå och som kan användas av en svensk. Man kan inte hitta detta i vanliga akupunkturböcker eller utbildningar. Kurserna är enkla och lärs ut på kort tid. Kurserna är öppna för de som har baskunskaper inom kroppen. Kurserna vänder sig också till de som har utbildning i kinesisk akupunktur men som önskar lära sig mer effektiva tekniker. Efter kursen får man ställa frågor på min blogg och få stöd. Man kommer att förstå att akupunktur och akupressur enligt TCM inte är svårt att lära och använda. Man får läsa kursfeedback här. A. Baskunskaper inom Traditionell Kinesisk Medicin (Krävs inte förkunskap) Denna kursen vänder sig till massör, kostrådgivare eller motsvarande som vill bredda sin kompetens med kunskaper inom kinesisk medicin, och de som vill lära akupunktur. Kursen innehåller två deler 1. Teoretiska grunder för den kinesiska medicinen, t ex Yin & Yang, de fem elementen, organfunktioner, Qi, blod, essens, kroppsvätskor, utanför och inre orsaker.till sjukdomar 2. Kost- och näringslära inom kinesisk medicin Pris: 500 kr inklusive moms och kursmaterial 09:30-11:30 28/2 lördag, Halmstad 16:30- 18:30 30/3 måndag, Stockholm B. Bas baskunskap om meridianer (Krävs inte förkunskap) Denna kursen vänder sig till massör eller motsvarande som vill bredda sin kompetens med kunskaper inom kinesisk medicin, och de som vill lära akupunktur. Enligt TCM är meridianerna banor i vilken kienergin strömmar genom kroppen. Meridianerna löper från fingrarna till tårna, vilka bildar ett nätverk där kroppens alla organ och vävnader kopplas samman. Det finns 14 meridianer i kroppen. Varje meridian är kopplade till flera fysiska kroppsdelar. Meridianer är inte samma sak som nervbanor eller blodådror. Man kan inte se dem med ögat men man känner till dem. Kursen innehåller två deler 1. Olika meridiansystem 2. Viktiga punkter - lokalisation, specifika tekniker Pris: 500 kr inklusive moms och kursmaterial 09:30-11:30 7/3 lördag, Halmstad 15:30- 17:30 31/3 tisdag, Stockholm C. Smärtbehandling (förkunskapskrav är bas baskunskap om meridianer eller kurs B) Denna kursen vänder sig till massör eller motsvarande (även väl utbildat akupunktör) som vill lära en effektiv och enkel metod för att behandla smärt problem. Kurs deltagare kan få behandling av värk, eller kan ta med en patient som har värk för praktik visning kostnadfritt. Kursen innehåller fyra behandlingstekniker 1. Att välja speciellt goda punkter enligt en enkel och speciell metod 2. Att förbättra noggrannheten i behandlingen 3. En guide om den helande kraften i det drabbade område 4. Att förbättra den terapeutiska effekten (inklusive lösning knut teknik) Pris: 2000 kr inklusive moms och kursmaterial Efter kursen kan man effektivt behandla värkproblem med kinesisk akupunktur eller akupressur. Minst 95% som har värk känner förbättring direkt(i mitt fall i alla fall). 12:30-16:30 7/3 lördag, Halmstad 15:30- 17:30 1/4 onsdag och 15:30- 17:30 2/4, torsdag, Stockholm D. Smärtfri akupunktur (Krävs inte förkunskap) Denna kursen vänder sig till massör eller motsvarande (även väl utbildat akupunktör) som vill lära en effektiv och smärtfri metod för att behandla smärt problem. Smärtfri akupunktur betyder att patienten nästan inte alls känner av nålarna. Pris: 2000 kr inklusive moms och kursmaterial Efter kursen kan man behandla värkproblem i hela kroppen och några andra sjukdomar, tex. klimakteriebesvär, reumatism, trötthet. Akupunktur har blivit en avkoppling och njutning. 12:30-16:30 21/2 lördag, Halmstad 13:30- 17:30 4/4 lördag, Stockholm E.Tung's Magic Points essens punkter bas nivå (Krävs inte förkunskap) Denna kursen vänder sig till massör eller motsvarande (även väl utbildat akupunktör) som vill lära en effektiv metod för att behandla olika besvär. Tung's Magic Points bygger på lärdomar från Ching-Chang Tung. Dr.Tung var mottagare av en hemlig akupunktur punkter system som har ärvts och förfinats i sin familj. Tung's Magic Points är olika än fjorton meridianer system, det är en enkel behandlingsmetod med signifikant effekt. Pris: 2000 kr inklusive moms och kursmaterial Efter kursen kan man effektivt behandla olika systems sjukdomar med Tung's Magic Points. 12:30-16:30 21/3 lördag, Halmstad 15:30- 17:30 3/4 fredag och 9:40- 11:40 4/4 fredag, Stockholm

Antal svar på detta inlägg: 2

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


john
2015-03-30 18:28:42
hej jag är intresserad av dina utbildningar. Hör gärna av dig till info@gravidmassage.se / John
Benjamin
2015-02-25 15:45:05
A. Baskunskaper inom traditionell kinesisk medicin (Krävs inte förkunskap) Denna kursen vänder sig till de som vill lära något för egen hälsas skull, och massör eller motsvarande som vill bredda sin kompetens med kunskaper inom kinesisk medicin, och de som vill lära akupunktur eller akupressur. Kursmaterial ska skickas till deltagare via e-post två veckor före kurs, då kan deltagare läsa själv. I kurs tiden ska vi fokusera på frågor och svar, och försöka förklara teori med konkreta saker, och analysera deltagarnas hälsosituation. Antalet deltagare är begränsat till 4 personer, först till kvarn gäller. Kursen innehåller två delar 1. Teoretiska grunder för den kinesiska medicinen, Yin & Yang, de fem elementen, organfunktioner, essens, Qi, själen, blod, kroppsvätskor, utanför och inre orsaker till sjukdomar. 2. Att förebygga sjukdomar enligt den kinesiska medicinen. Förebyggande Principer,Hälsa konservering, Odla psykiska tillstånd, Måttlig arbete och vila, Rätt kost, Rätt levnadsvanor, Förebyggande av invasionen av patogena Qi, Tidig diagnos och behandling, Styra överföring och utveckling av sjukdom, Förebyggande av återfall av sjukdomen, Kontrollera önskningar, Balansera Yin & Yang, Metoder för att förstärka njure, Mat som anses speciellt bra för lungsystemet, Underhåll av magen, Orsaker till några vanliga symtom, Sätta diagnos själv enligt kroppensorgan klockan Pris: 500 kr inklusive moms 17:00- 19:00 30/3 måndag, Stockholm 15:30- 17:30 1/4 onsdag, Stockholm 15:30- 17:30 3/4 fredag, Stockholm 12:30-14:30 13/6 lördag, Halmstad

Svara på detta inlägg