Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Sabal serrulata

 Sabal serrulata
caroline
2012-09-01 12:15:37
Hej. Jag undrar om sabal serrulata D-6, 140 tabl/250 mg är den rätta medicinen att ta för underutvecklade bröst? Hur många om dagen ska man i så fall ta? I samband med måltid eller inte? Mvh Caroline

Antal svar på detta inlägg: 1

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


Carro
2012-09-03 00:04:07
Hej! Jag har ingen egen erfarenhet av den sortens piller, men just det medel du beskrev är ju framtaget för prostatabehandling i första hand och kan möjligen ha som bieffekt att man utvecklar bröst. Verkar dock tveksamt. Frågan är om inte sabbal serrulata har liknande eller samma effekter som sojaprotein (finns i sojamjölk)? Det används på också mot prostatabesvär hos män och övergångsbesvär hos kvinnor. Skulle vilja råda dig att vara försiktig. Bröstvävnad reagerar på hormoner eller hormonliknande ämnen (fytoöstrogener) som kan komma från örter eller dylikt men ändå ha samma effekt som hormoner. Precis som med p-piller ökar de risken för t ex blodproppar. De som säljer fytoöstrogener säger själva att pillren inte fungerar om man har små bröst från början utan mest om man bantat eller ammat bort brösten som jag förstår det. Hoppas att det jag skrev var till någon hjälp...

Svara på detta inlägg