Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Daggmaskar på ögonlocken

 Daggmaskar på ögonlocken
Jennie
2011-09-10 16:58:44
Hej, precis som ämnet beskriver så är det så jag ser ut i princip varje dag.. Som om ögonlocken förvandlats till välgödda, feta daggmaskar - ödemaktiga ögonlock skulle förmodligen den mer lärda säga :) Ganska mycket vätska i kroppen för övrigt - är dock smal och har väldigt låg fettprocent men är ändock lite 'plufsig'. Detta fenomen försvinner till stor del om jag tillbringar tid i hett klimat och då svettas bort 'överskottet men tyvärr har ju inte Sverige begåvats med sådant. Någon som vet vad det här kan bero på? Och en ännu viktigare fråga - vad kan man göra åt det? Är född med en njure, kanske kan det påverka? Hej hopp! Jennie

Antal svar på detta inlägg: 12

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 »


Jennie
2011-09-15 21:38:24
Hej igen Peter! Tack för ditt engagemang. Ska följa ditt råd - var hos kinesisk läkare när jag bodde utomland och fick örter som jag skulle koka och dricka - smakade vedervärdigt - men jag blev fem kilo lättare på bara några dagar. Och mådde bra - det viktigaste av allt :) Vet du möjligen någon bra terapeut kring Jönköping? Tack för hjälpen! Jennie
Peter
2011-09-15 14:19:35
Njurarna är inblandade i vätsketransporten i kroppen, och även så i kinesisk medicin. Att vätskan inte försvinner, är då ett problem med att njurarna inte fungerar optimalt. Låg energinivå gör inte att det blir lättare att bli av med vätskan och att träna påverkar troligen mer energinivån till det sämre snarare än att hjälpa till att få bort vätskan. Jag skulle rekommendera att du söker upp en akupunktör (TKM) som ser till en helhetsbild för ditt problem och hjälper dig med att höja energin med akupunktur och ev. kosttips.
Jennie
2011-09-14 21:00:12
Hej Peter! Fenomenet har funnits ett tag & energinivån pendlar mellan jättehög och obefintlig. Dock är jag mer trött och energifattig nu än vad jag varit tidigare men jag har ändå svårt att låta mig 'slappa'. Trött, lättirriterad & stresskänslig samt förvirrad, glömsk & frustrerad är nog en bra beskrivning av mig för närvarande. Inte så charmig beskrivning - men sann. Tyvärr :)
Peter
2011-09-14 11:39:35
Hej, har detta kommit nyligen eller har du haft det länge? Hur känner du dig för övrigt? Är du trött, blir trött lätt? Hur är din energinivå?
Jennie
2011-09-12 22:30:44
Hej! Tack för tipsen - jag lever dock redan ganska så mycket på det viset. Är noga med mat - håller ner/undviker kolhydrater, socker & salt samt komjölksprodukter. Dricker mycket vatten & rör mycket på mig. Tränar mycket också, jag kör ett eller två pass om dagen - ganska intensiv träning - men jag tänkte att det kanske fanns något annat man kan göra? Emigrera kanske vore något :)

Svara på detta inlägg