Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum njurstensbesvär

 njurstensbesvär
Maria
2010-11-21 09:54:33
Har för c:a 3 år sedan haft ett kraftigt njurstensanfall. Blev helt bra efteråt. Men har i perioder c:a 2-3 ggr / år haft känningar. Men gått över då jag gett mig själv zonterapi. Men nu i helgen så har det blivit så jobbigt och ont. Har varit sedan några veckor sedan till en homeopat och fått följande preparat. berberis Q6 ,hepar sulfur D-30 och cardus marianus cm. Detta är snart olidligt. kommer dessa preparat att hjälpa mig ? Vill inte söka den vanliga vården.Vad ska jag göra ? Tacksam för svar.

Antal svar på detta inlägg: 3

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


annalucifer
2010-11-24 14:14:49
Hej Maria! I väntan på läkar-tiden kan du köpa b6-vitamin och magnesium och Curitur i närmaste hälsokost-affär. De löser upp njurstenarna. Curituren hjälper till att skölja ut dom upplösta stenarna. 3 magnesium á 250mg och 2 b6 á 100mg per dag. Självklart skall du dricka mycket. Upp till 2 liter/dag så länge du har besvären. Lycka till!
Maria
2010-11-22 08:51:50
Tack för svaret. Har ringt och väntar på att få svar om en läkartid.
Björn Lundberg
2010-11-22 06:41:20
Du bör söka upp en läkare så att du inte riskerar att få komplikationer av dina njurstenar. Det gäller för övrigt alla sjukdomsbesvär så slipper du att ta onödiga risker. Homeopati bygger på att totalen av symtom behandlas och inte per indikation, varför det är svårt att säga om dina medel hjälper. Gå in på Remedyfinder.net och titta på min demo så ser du hur jag resonerar för att få fram ett homeopatmedel.

Svara på detta inlägg