Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Innehåll i homeopatisk medicin?

 Innehåll i homeopatisk medicin?
Cias
2010-10-09 13:18:40
Hej, jag har fått homeopatisk medicin som ska göra så att jag som är laktosintolerant ska kunna äta mjölkprodukter. (?) Nu blir jag aningen skeptisk när jag läser innehållsförteckningen som lyder såhär: "Mjölk från nötkreatur, pastoriserad lättmjölk, minimjölk, mellanmjölk, standardmjölk, lantmjölk, aa 2 pg. Magn. stear, talcum, mikrokrist.cellet dicalc-phos as 200 mg." Varför all denna mjölk? Jag vågar inte ta tabletterna om de innehåller så mycket mjölk. Och vad är resten av innehållet och vad gör det? Hoppas att någon kan svara.

Antal svar på detta inlägg: 1

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


Björn Lundberg
2010-10-26 14:44:57
Principen för homeopati är att ett outspätt medel som utlöser vissa symtom hos en frisk individ, exempelvis bigift, kan sedan i potensierad (kraftigt utspädd form) behandla liknande symtom hos sjukdomsdrabbade individer. Vanligtvis innehåller homeopatmedicin i huvudsak rörsocker eller alkohol. Det är dock inte alltid säkert att grundprincipen överensstämmer med resultatet. Om du har brist på laktas, är jag osäker om din laktosintolerans verkligen blir bättre av homeopatisk behandling. Vissa typer av allergier såsom pollenallergi kan desensibiliseras med hjälp av homeopati, men laktosintolerans känner jag inte till. Däremot brukar en dietändring alltid ha possitiv effekt vid allergiska besvär. Ett bra och enkelt sätt är att anpassa din kost enligt din blodgrupp. Läs vidare i boken "Ät rätt för din blodgrupp".

Svara på detta inlägg