Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Munherpes

 Munherpes
Therese
2010-09-29 16:59:06
Hej! Jag har stora problem med munsår/munherpes. Får det ca 1 gång i månaden, har receptbelagda tabletter men tänkte höra lite om det är någon som vet något som fungerar? Har provat alla krämer som finns, men kanske det kan finnas någon som vet något annat!! Mvh Therese

Antal svar på detta inlägg: 6

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


Lucifer
2010-10-31 14:31:30
Håller med Björn. L-lysin 2 x 2 om dagen så länge Du har symptomen
Carin
2010-10-13 22:54:21
Hei, Jeg har hatt herpes i mange år, men for ca 8 år siden fikk jeg anbefalt Rhus Toxicodenron (homeopatpreparat), D30, 5 stk/time til det snur og bli bedre, da like mange annenhver time. Jeg begynner alltid å ta pillene UMIDDELBART jeg kjenner at det kommer (bærer alltid med meg det lille pillerglasset i vesken). For meg har det vært svært effektivt og i minst halvparten klarer jeg å stoppe utbruddene, og resten lindres. Kanskje du kunne kontakte en erfaren homeopat i ditt område for å høre om dette middelet også kunne hjelpe deg?
Therese
2010-10-10 19:06:49
Tack så mycket för svaren, har tagit till mej informationen! Mvh Therese
Björn Lundberg
2010-10-07 20:07:09
Munherpes behandlas enklast och billigast med L-lysine.
Shokooh
2010-10-06 21:48:19
Hej Therese! Akupuntur och zonterapi kan vara väldigt effektivt och ge långsiktig hjälp. Jag har själv behandlat två personer med samma problem. Som du vet är herpes ett virus som ligger latent hos alla men som yttrar sig ofta hos vissa. Därför är det viktigt att man inte bara lindrar akut som man gör med acyklovir utan att man åtgärdar det mer effektivt. De jag har behandlat har svarat med en hård reaktion och fått utslag, men sedan har de inte upplevt besvär med herpes mer. Mvh, Shokooh Hälsokliniken Kimiya

Svara på detta inlägg