Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Kalla fötter

 Kalla fötter
Jessica
2010-02-17 09:31:54
Jag är en 34-årig frisk tvåbarnsmor som sedan några år så gott som alltid har iskalla och blåmarmorerade fötter. De ser hemska ut. Har visat dem för läkare, många blodprover har tagits (bl.a reumaprover men alla provsvar är bra), men jag inte fått annan förklaring än att det är dålig blodcirkulation och att de yttersta blodkärlen, kapillärerna, drar ihop sig- därav blålila "nätmönster" ovanpå fötterna och tårna. Finns det nåt jag kan göra för att få tillbaks värmekänslan i fötterna, och framförallt- vad beror detta på? Har jag brist på något ämne i kroppen? Finns det någon behandling som kan hjälpa, typ akupunktur, zonterapi..?

Antal svar på detta inlägg: 10

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


Pailin
2010-04-26 08:45:27
Hej! Jag hade mycket kalla fötter förut och kände stickningar och domningar. Det var jätte obehagligt. Jag tränade mig med andning genom att andas med magen och gjorde avslappningar varje dag. Nu har jag fått blodcirkulation till mina fötter.
Superenergy
2010-04-25 00:49:37
Det er et nytt natur produkt som nå er kommet til Sverige som er kjent for å rense blodårene helt og dermed øke blodgjennomstrømningen i kroppen. Svært mange med kalde hender og føtter føler dermed varme igjen når blodet strømmer som det skal. For mer info kan du nå meg på skype: ID: karlerik777 eller epost: kerikbjo@online.no
Peter Johansson
2010-03-14 16:24:55
Innan du köper dyra magnetprodukter som rekommenderas i ett svar här kan du prova på qigong eller yoga vilket också ökar din cirkulation.
Katharina Bjelke
2010-03-14 09:48:58
Hej Har själv haft problem med dålig cirkulation i både händer & fötter sedan jag var ung, dock mycket bättre nu. Själv blev jag hjälpt av ett otroligt enkelt & effektivt koncept som bla sätter igång cirkulationen (bygger på magnetism, IR och negativa joner). Uppskattar konceptet så pass att jag själv nu jobbar med att sprida det till folk. :) Vill du veta mer så berättar jag gärna. Du når mig på nikkenkonsulent@gmail.com
Peter Johansson
2010-03-03 08:58:40
Hej. Kalla fötter är inte ovanligt. Du kan gå på akupunktur som ökar din energi och genomströmmningen i kroppen. Inom traditionell kinesisk medicin är kalla fötter ett tecken på yang-brist, vilket kan sägas betyda att energin är lite för låg för att nå ut så långt som till fötterna.

Svara på detta inlägg