Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Läckande tarm kur...

 Läckande tarm kur...
Mikael
2009-12-25 21:11:46
Hej! Är det någon som läkt sin läckande tarm och blivit av med sina besvär? Vad jag förstått det som så kommer nästa alla problem från tarmen från första början. Jag har Hypotyreos Typ 2 mf. olika symptom och gjort ett intolerans test. Hoppas på att kunna hela mig själv snart. L-Glutamin skall man äta för att kurera sig men jag får ont i magen, det liksom värker eller syrar i magen/tarmen om jag tar så lite som 500mg. Och det spelar ingen roll när...innan, till eller efter maten. med eller utan vatten osv. Annars gör jag allt för att må bättre. tror jag. Zink, Aloe Vera, Cellenzymer, Bas Mineral, äter och dricker optimalt. L-Tyrosin + Jod osv. osv. Tack på förhand!

Antal svar på detta inlägg: 13

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 »


Mikael
2009-12-27 19:01:56
Intressant! Jag har inte tänkt på att detta skulle kunna gynna mig. Äter jag lycklig mat och får omtanke och närhet mår jag mycket bättre fysiskt. Jag bombar mig med Kalium nu och vätskebehållningen och värmen har absolut kommit tillbaka...hoppas det håller :)
Peter Johansson
2009-12-26 19:23:30
Utan att göra en närmare diagnos kan jag gissa mig till att du har Qi-brist, hypotyreos kan kinesiskt ses som en typ av qi-brist, det skulle behövas lite mer på fötterna, men vid Qi-brist är aloe vera inte bra då det kyler ner kroppen ytterligare och ger mer Qi-brist. mvh Peter mellan-himmel-o-jord.blogspot.com
Pär Wahlström
2009-12-26 16:17:25
Hej! Har du prövat med energimedicin? Kan vara värt ett försök! Läs mer på resonans.org

Svara på detta inlägg