Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Läckande tarm kur...

 Läckande tarm kur...
Mikael
2009-12-25 21:11:46
Hej! Är det någon som läkt sin läckande tarm och blivit av med sina besvär? Vad jag förstått det som så kommer nästa alla problem från tarmen från första början. Jag har Hypotyreos Typ 2 mf. olika symptom och gjort ett intolerans test. Hoppas på att kunna hela mig själv snart. L-Glutamin skall man äta för att kurera sig men jag får ont i magen, det liksom värker eller syrar i magen/tarmen om jag tar så lite som 500mg. Och det spelar ingen roll när...innan, till eller efter maten. med eller utan vatten osv. Annars gör jag allt för att må bättre. tror jag. Zink, Aloe Vera, Cellenzymer, Bas Mineral, äter och dricker optimalt. L-Tyrosin + Jod osv. osv. Tack på förhand!

Antal svar på detta inlägg: 13

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 »


Mayo
2010-01-10 18:16:02
Tja, jag har väl inte så mycket erfarenhet. Pluggat lite på KS på sjuttiotalet och så. Men för de som vill, kan man läsa en förkortad version krig detta ämne; Simon Sings "Salvekvick och Kvacksalveri". Finns alltså nu även på svenska. Och på pocket för ca 45 kronor. Men det är klart, är man religiös så är man. Och tro botar många krämpor. Trist bara att behöva betala så mycket för det. Och gud nåde den som ritar en rondellhund på er hemsida. Jag ska genast sluta med det, annars går det väl som för Vilks. Så nu får ni har er religion i fred ett tag. Lycka till med ert kvacksalveri!
....
2010-01-10 15:30:21
Mikael; jag har samma problem. Jag använder just nu en hemmagjord kur och återkommer om den har effekt. Mayo: Vad gör du inne på en alternativmedicinsk hemsida med den inställningen? Jag har varit hos läkare under hela mitt liv med varken deras råd eller pilleriller har kunna hjälpa mig eller ens stoppa sjukdomsförloppet. Vetenskapen satsar inte mycket på studier gällande alternativ medicin. Problemet ligger således inte i att det inte har effekt utan att forskningspengar läggs på fel ställe. För mig är inte huvudsaken att någon forskare bekräftar effekten, utan att jag faktiskt märker själv att något hjälper mig.
Till Mayo
2010-01-06 18:48:24
Och vad grundar du detta på? Vilken erfarenhet har du av detta? Har du provat på själv eller är du en som ropar högt för att du är rädd?
Mayo
2010-01-05 18:19:08
Gå till en riktig läkare och lyssna på hans råd. Strunta i Qi och allt annat hokus pokus som alla alternativare håller på med. Inget av detta har visat på någon positiv effekt mot något, annat än ren placebo, dvs ren sockerpillereffekt. Om det fanns någon påvisbar effekt, är det bara att inkassera en mängd olika stora penningpriser, både i Sverige och USA.
Peter Johansson
2010-01-01 20:35:20
Hej. Kost och levnadsätt har betydelse. Dock har dagens pillertrillande gjort att vi lätt glömmer bort det.

Svara på detta inlägg