Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Läckande tarm kur...

 Läckande tarm kur...
Mikael
2009-12-25 21:11:46
Hej! Är det någon som läkt sin läckande tarm och blivit av med sina besvär? Vad jag förstått det som så kommer nästa alla problem från tarmen från första början. Jag har Hypotyreos Typ 2 mf. olika symptom och gjort ett intolerans test. Hoppas på att kunna hela mig själv snart. L-Glutamin skall man äta för att kurera sig men jag får ont i magen, det liksom värker eller syrar i magen/tarmen om jag tar så lite som 500mg. Och det spelar ingen roll när...innan, till eller efter maten. med eller utan vatten osv. Annars gör jag allt för att må bättre. tror jag. Zink, Aloe Vera, Cellenzymer, Bas Mineral, äter och dricker optimalt. L-Tyrosin + Jod osv. osv. Tack på förhand!

Antal svar på detta inlägg: 13

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 »


Charlotte
2010-05-05 00:57:47
Glutamin, är inte det besläktad med Glutamat vilket är ett nervgift och som alltså är ohälsosamt. Till Mayo: All vetenskap har sitt ursprung ifrån naturen och naturens örter!
....
2010-01-16 15:55:41
Jag säger det samma. Varför ska man hålla på och smutskasta varandra hela tiden. Hur man än vänder och vrider på saker och ting kan man alltid få det till det svar man vill, om man nu vill vara emot så hittar man alltid argument för det. Men då blir det som i ordspråket; Skulle man sparka efter alla hundar som skäller så skulle man inte få göra något annat. Med andra ord; Lägg tiden på vettiga saker än att kritisera och försöka överbevisa sin åsikt. Jag tycker det är mer eller mindre det som håller på att hända i vårt samhälle. Hur vore det om vi höll sams och lyssnade på varandra och respekterade varandra istället för att vara totalt upptagna med revirpinkeri och stolthet. Att inte rehabilitera patienter på korrekt sätt, som förblir kroniskt sjuka är en miljardförlust för staten. Så det borde ligga i deras intresse med alternativ.
Peter Johansson
2010-01-12 13:25:50
Jag håller med Johan. Gå till en akupunktör eller kinesiolog. Nämnde tidigare i denna tråd (eller om det var en annan) att om man skulle hävda att det bara är placebo kan man starta en ny tråd om detta och diskutera giltighet med mera i den. Jag tycker det är lite oförkämt att ständigt hoppa på dem som är intresserade av alternativmedicin bara för att man själv hyser en religös tro på vetenskap och att därmet allt annat är skit. Diskutera gärna, men skapa en egen tråd och diskutera där i stället.
Johan
2010-01-11 15:58:30
Hej Mikael. Jag har haft samma problem som du har. Efter många besök hos läkare som inte kunde hitta några fel, så kontaktade jag en TCM läkare. Efter 10 behandlingar med akupunktur och Kinesisk medicin blev jag mycket bättre och efter ytterligare 10 behandlingar blev jag helt frisk. Mitt goda råd till dig Mikael är att kontakta en Kinesisk akupunkturläkare. Tll sist vill jag säga till er som skickar inlägg och som tror att alla medicinska framsteg och upptäckter görs inom KI´s väggar, snälla sluta anklaga alternativmedicin för kvacksalveri. Naturmedicin och Akupunktur har funnits i 1000 tals år och är en väl dokumenterad och beprövad läkekonst. Låt alternativmedicin och traditionell skolmedicin gå hand i hand för båda behövs.
till Mayo
2010-01-11 15:16:51
KS har så vitt jag vet ingen utbildning, skulle tro att du pluggade på KI. Och att läsa "Salvekvick och Kvacksalveri" ger dig på inga sätt egenskap som expert. Denna bok är vinklad och tar upp vad man fått fram i de studier de valt ut. Den döljer därmed de resultat som visar på annat. Detta är ett sätt att ljuga med statistik. Men dra en parralell till den av dig sanktionerade vården, 300 kr för ett läkarbesök där du egentligen inte får någon hjälp alls, utan kanske en remiss och senare ett recept på svindyra läkemedel. Du kanske hellre betalar pengarna till en miljarindurstri som vill ha dina pengar hellre än till någon som faktiskt vill hjälpa dig. Det vill säga, om du jämför kostnader får du ta hänsyn till extrakostnader som läkemedel med mera

Svara på detta inlägg