Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Vågar jag gå tillbaka till akupunkören?

 Vågar jag gå tillbaka till akupunkören?
Ann-Louise
2009-11-28 18:06:42
I veckan tröttnade jag på min envisa värk. Då jag slog upp tidningen föll blicken på en annons på akupunkturklinik. Beställde tid och fick komma nästa dag. Killen är en thailändare som enligt reklamen sysslat med akupunktur, akupressur och zonterapi under 29 år. Han frågar vad jag har för besvär och jag svarar "-Migrän, värk i axlar och nacke" varpå han nickar och ber mig lägga mig på britsen. Inga mer frågor, ingen undersökning, ingenting, han satte bara dit 12 nålar, bad mig ligga med dom i en halvtimme och sen var jag klar. Borde inte en behandlare behöva mer information än så? Jag känner mig skeptisk. Vad tror ni?

Antal svar på detta inlägg: 13

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 »


Yogev Avraham
2009-12-19 21:20:12
Hej Man kan hitta diplomerad akupunktör på Akupunkturförbundet hemsida.
Katharina
2009-12-08 11:05:55
Detta låter inte särskilt seriöst. Tyvärr kan väl vem som helst kalla sej akupunktör, till och med läkare som gått en 2-veckors kurs... Jag har gått hos en akupunktör sen 20 år tillbaka som är utbildad i Japan 5,5 år och även klinisk erfarenhet där, finns 5 med den kompetensen i Europa. Dr i orientmedicin... Jag jobbar som kiropraktor och homeopat men ibland kör jag fast och då skickar jag klenten till honom med alltid fina resultat. Vill du ha hans kontaktuppgifter så kan du maila mej då jag inte vet om han vill ha sitt telefonnummer här. Adressen är; katharina@aland.net
Anna
2009-12-01 15:10:25
Jag har liknande erfarenheter och kände mig både chockad, perplex och osäker på det hela. Jag ringde och frågade på ett annat ställe för att veta alternativ och få svar på mina undringar. Sedan kände jag mig lite lugnare. Fortsatte gå hos Dr Pan i Uppsala ganska länge till efter det. Har nu flyttat till Umeå. Gick ett tag på Widings och fick akupunktur. Det var ganska annorlunda, men jag vet inte om det var bättre eller sämre. Men vad gör man inte för att få linding och fortsatt hopp?!
Anna
2009-12-01 15:09:07
Jag har liknande erfarenheter och kände mig både chockad, perplex och osäker på det hela. Jag ringde och frågade på ett annat ställe för att veta alternativ och få svar på mina undringar. Sedan kände jag mig lite lugnare. Fortsatte gå hos Dr Pan i Uppsala ganska länge till efter det. Har nu flyttat till Umeå. Gick ett tag på Widings och fick akupunktur. Det var ganska annorlunda, men jag vet inte om det var bättre eller sämre. Men vad gör man inte för att få linding och fortsatt hopp?!
Peter Johansson
2009-12-01 13:29:14
Det finns många åsikter om det. Bland annat hos läkare där en del hävdar att det endast är placebo. Naturligvis är det inte enbart placebo (och den som tycker det kan starta en ny tråd om detta ämne), men det är också viktigt med personkemin mellan kund och terepeut. Om du känner att du saknar förtroende för den som behandlar dig är det kanske bättre att hitta någon som du känner förtroende för likaväl som man bör söka en andra åsikt om man råkar hamna hos en läkare man ej har förtroende för.

Svara på detta inlägg