Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Vågar jag gå tillbaka till akupunkören?

 Vågar jag gå tillbaka till akupunkören?
Ann-Louise
2009-11-28 18:06:42
I veckan tröttnade jag på min envisa värk. Då jag slog upp tidningen föll blicken på en annons på akupunkturklinik. Beställde tid och fick komma nästa dag. Killen är en thailändare som enligt reklamen sysslat med akupunktur, akupressur och zonterapi under 29 år. Han frågar vad jag har för besvär och jag svarar "-Migrän, värk i axlar och nacke" varpå han nickar och ber mig lägga mig på britsen. Inga mer frågor, ingen undersökning, ingenting, han satte bara dit 12 nålar, bad mig ligga med dom i en halvtimme och sen var jag klar. Borde inte en behandlare behöva mer information än så? Jag känner mig skeptisk. Vad tror ni?

Antal svar på detta inlägg: 13

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 »


James
2014-12-12 09:55:01
I just found your blog and so glad I did. Love the content and your reeipcs and writing are great! I can relate to the struggle of eating right and finding that balance between food that is amazing and good for you. The avocado pasta looks so yummy! I am bookmarking your blog so I wont miss anything since I don't see a follow button.foodfashionandflow recently posted..
Saga
2014-10-22 12:11:55
Om du vill kontrollera om han är utbildad akupunktör kan du kontrollera det med Svenska Akupunkturförbundet. Där finner du alla som är utbildade och får kalla sig för legitimerade akupunktörer i Sverige. men som sagt personkemi mellan patient och terapeut är väldigt viktigt.
aleksos
2010-02-14 22:14:46
Färre nålar är skickligare. se till att Du får engångsnålar!! hj
Till Mayo
2010-01-06 18:50:19
Det är du som ljuger. Det finns många undersökningar som visar på att akupunktur har effekt. Däremot verkar du inte veta vad placebo är eftersom många av de underökningar du säkert menar har felaktig utgångspunkt och använder sham-akupunktur vilket flera undersökningar har visat även det är verksamt.
Mayo
2010-01-05 18:22:51
Akupunktur är bara Placebo. Att påstå annat är att ljuga. Kan någon påvisa en effekt, vg hänvisa till vilken undersökning som säger så. Jag kan väl visa på ett hundratal som visat på resultat = sockerpiller, vg se tex Simon Singhs hemsida.

Svara på detta inlägg