Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Bra för lederna

 Bra för lederna
Margareta
2009-09-20 21:58:56
Jag fick en höftoperation hösten 2006 och för ett halvår sen började den vänstra spöka, fick ont och svårt att gå. I Icabutiken såg jag på hälsokosthyllan: Möllers Bra för lederna, (Det fanns bra för hjärtat och andra sorter också...) Jag köpte en burk för lite över hundra kronor och skulle ta en kapsel morg och en kväll. Det tog bara 3 dagar så försvann värken succesivt. När burken var slut så dröjde det ett par dagar innan jag köpte en ny, och bums var värken tillbaka. Hur kan denna medicinen ta bort värken: den innehåller Omega3, dvs DHA och EPA fettsyror samt vitaminE och Ingefärsextrakt. Har t ex också ont i höger arm sen tunga lyft på jobbet och denna värken försvinner också. Hur kan detta hjäpa - rätt konstigt, för jag har provat det mesta under åren plus starka värktabletter. Vet någon vad Ingefära har för nytta t ex för övrigt.

Antal svar på detta inlägg: 2

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


Jens
2011-05-21 10:56:34
Rekommenderar varmt att i stället försöka hitta grundorsaken till problemen. Naturläkemedel som ingefära och t ex nyponpulver kan dämpa symptomen, värken, men inte bota artrosen eller ledproblemen. I mitt fall kunde en Osteopat göra mig frisk genom att rätta till felställningar i lederna, se: botad.se/?metod=1 Låt en kunnig bra alternativmedicinsk utövare råda dig.
Ing-Marie
2009-09-23 15:17:05
Ingefära är antiinflammatorisk och oljorna behövs tydligen för att lederna ska må bra. Själv har jag artros i alla leder och har höftproteser. Men sen två år tillbaka har jag inte använt vanlig värkmedicin för resten av lederna, utan smörjer de leder som värker med de örtbaserade isländska antiinflammatoriska och smärtstillande Hajkräm och Ledvärksolja från Bio Herbs. Äter också gurkmejakapslar (också antiinflammatoriskt) och Omega 3 samt Nutri Link. De sista ska stötta broskbildning. Hoppas att det fungerar... Vet inte ännu. Men numera kan jag t.o.m. träna upp musklerna runt mina artrosleder och har vänt smärtspiralen. Och magen gillar att jag inte stoppar i mig värkmedicinen längre! Lycka till! Det verkar som om man får leta sig fram till vad som fungerar i "örtdjungeln". Men jag har hittat mitt koncept!

Svara på detta inlägg