Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Spondyl artrit

 Spondyl artrit
Marika
2009-09-02 16:45:18
Min 22 årige son fick för några månader sedan diagnosen spondyl artrit. Han tar sprutor (cellgift) en gång i veckan och starka smärtlindrande tabletter. Han tycker inte att något hjälper. För att klara sitt jobb som kock på båt (jobb 2 veckor, ledig 2) med långa arbetspass, tar han ofta 3 dubbel smärtlindrings dos. Han har också sagt att han tagit till alkolhol vissa kvällar...Trots att han är kock, äter han en hel del onyttigheter som pizza, pommes, chips och cola. Jag som mamma oroar mig självklart och undrar om det finns någon som kan komma med råd och tips?

Antal svar på detta inlägg: 2

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


Katharina
2009-12-08 11:59:26
Håller med om att hans jobb inte är det optimala men det kanske inte går att göra så mycket åt. Men hans matvanor måste han absolut ändra på om han vill bli smärtfri. Frågan är om han vill göra det eller om han väljer den lättare vägen med värkmedicin och sprit?? Det finns mycket man kan göra för att få ordning på hans värk.
einar
2009-11-16 20:50:24
Mitt tips är att se till att han byter jobb. En viktig del i behandlingen av spondyl artrit är avlastning av ryggen. Om du vill prova nåt alternativt som smärtlindring kanske cannabis vore något istället för alkohol och piller.

Svara på detta inlägg