Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum muskelinflammation länge - hjälp!

 muskelinflammation länge - hjälp!
maria
2009-04-25 18:27:09
Har gått med denna inflammation alltför länge, snart 2 år..läste nyligen att man åldras i förtid, det kan bli kroniskt och man kan få cancer av att ha inflammation för lång tid i kroppen. Har gått hos en läk som gav mig cortisonspruta (som inte hjälpte alls)och sedan har jag hankat mig fram på antiinflammatorisk medicin..Nu senast när jag var på vårdcentralen ljög läkaren o sa du ska inte äta orudis, utan tramadol är mer antiinflammatoriskt..vilket ju inte stämde alls! Varför vill ingen ta reda på orsaken till detta? Alla bara skriver ut piller, ingen bryr sig om varför jag har detta(eller hur ont jag har) Det sitter på vänster sida i höftböjaren, och strålar neråt längs benet. När smärtan är som värst så \"brinner\" det i muskeln..jag antar det blir syrebrist och kramp? har svårt att sitta och sitter snett på andra sittbenet osv. Nu på sista tiden har även ömheten spridit sig till baksidan av höftkammen.. Hoppas på råd om vart jag kan vända mig, samt ev tips på vad jag själv kan göra.. Hilsen desperat Maria

Antal svar på detta inlägg: 10

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


Annika Olsson
2009-08-17 14:30:23
Gå till en sjukgymnast eller naprapat istället. Mer piller verkar ju inte hjälpa iallafall. Du kanske snedbelastar eller har för svag bäckenmuskulatur eller har obalanser. Lite spånanade från mig. En sjukgymnast/naprapat behandlar mera själva orsaken än symptomen.
adelphos
2009-06-12 07:59:21
Har du hört talas om TCM Institut? Där fick jag mycket mer hjälp för mitt problem med huvudvärk än vad dem har hjälpt mig på landstinget. Jag hade då huvudvärk 3-4 dagar i veckan, nu kanske om jag har otur så får jag huvudvärk 1 gång varannan månad.
Anki
2009-06-11 11:07:35
Hoppas livet fixar till sig det är inte kul att ha ont jämt, har haft samma problem. Gick nästan 18 år med ont i kroppen numer har jag inte ens värktabletter hemma och har inte haft på 6 år. De få gånger jag får så ont i huvudet att jag behöver en tablett får jag gå till grannarna. Jag har provat lite olika alternativ som jag gärna delar med mig av. Maila mig på anki_th@hotmail.com så ska jag berätta hur jag gjort.
ann-christin persson
2009-06-01 16:41:09
Vet du möjligen vad infl berorpå ?? Problemen kan komma från njurar/urinvägar
Gudrun
2009-04-29 22:38:58
Först: Akta dig för skolmedicinens giftiga preparat. Kontakta en alternativmedicinare som hjälper dig att rensa ut gifterna. Lägg om diet och livsföring och ... Det finns mycket som du kan göra - men räkna inte med mirakel på kort tid. Du måste tänka klokt och positivt för det finns hjälp. Fråga t ex i en eller flera hälsokostbutiker om de kan rekommendera någon naturmedicinare, i din bekantskapskrets eller på nätet. Här på sidan? Lycka till på vägen!

Svara på detta inlägg