Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum muskelinflammation länge - hjälp!

 muskelinflammation länge - hjälp!
maria
2009-04-25 18:27:09
Har gått med denna inflammation alltför länge, snart 2 år..läste nyligen att man åldras i förtid, det kan bli kroniskt och man kan få cancer av att ha inflammation för lång tid i kroppen. Har gått hos en läk som gav mig cortisonspruta (som inte hjälpte alls)och sedan har jag hankat mig fram på antiinflammatorisk medicin..Nu senast när jag var på vårdcentralen ljög läkaren o sa du ska inte äta orudis, utan tramadol är mer antiinflammatoriskt..vilket ju inte stämde alls! Varför vill ingen ta reda på orsaken till detta? Alla bara skriver ut piller, ingen bryr sig om varför jag har detta(eller hur ont jag har) Det sitter på vänster sida i höftböjaren, och strålar neråt längs benet. När smärtan är som värst så \"brinner\" det i muskeln..jag antar det blir syrebrist och kramp? har svårt att sitta och sitter snett på andra sittbenet osv. Nu på sista tiden har även ömheten spridit sig till baksidan av höftkammen.. Hoppas på råd om vart jag kan vända mig, samt ev tips på vad jag själv kan göra.. Hilsen desperat Maria

Antal svar på detta inlägg: 10

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


elsa
2010-05-03 20:28:44
Har haft exakt samma problem med vänster sida i flera år och ingen har kunnat ställa diagnos. Har testat nästan allt och nu sista året skaffade jag inlägg hos en riktig sjukgymnast samt gick på akupunktur och det släppte! Det tog ett tag innan kroppen läkte men nu är det mycket bättre. Det är värt att testa. Hoppas du fick lite hopp=) E
Pontus
2010-04-27 11:42:49
När det gäller att behandla smärta så har jag läst på nätet om en sak som verkar intressant. Det verkar vara nån form av magnetpenna - amega wand. Finns massa enegelska videos om den.Vet inte om den säljs i sverige än.esolsidan har den möjligen.
Katharina Bjelke
2010-03-14 10:05:52
Hej Såg att det hade gått ett tag sedan du skrev ditt inlägg, kanske är du redan problemfri. Vill iaf tipsa om ett otroligt koncept med produkter som har hjälpt mig och många fler. Är otroliga väl beprövade och väl beforskade produkter som bygger på de Naturliga Energierna (magnetism, IR, negativa joner) Själv blev jag bla av med en segdragen "musarm" som hade gått så långt till att flera av mina fingar domnade. Hade ont från skuldran ner i handen. Nu i princip smärtfri! Är så nöjd med konceptet att jag själv jobbar med att sprida det. Hör av dig om du vill veta mer... nikkenkonsulent@gmail.com
aleksos
2010-02-14 22:47:04
Mycket med muskler har med Arnica o göra. a.
LediZon
2009-09-10 16:17:58
Vill tipsa om Zonterapi,Öronakupunktur och koppningsmassage. Utrensande stertar kroppens egna självläkning smärtlindrande och inte enbart symtom dämpande som skol medicinen

Svara på detta inlägg