Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Spänningar i ansiktet

 Spänningar i ansiktet
Marie
2009-04-14 16:22:15
hej, Mitt problem är min nacke. Jag har haft ont i säkert 10 år. Fast jag försöker ta hand om mig och jag går regelbundet på behandlingar. Nu har jag fått ett till problem och det är att jag har spänningar i ansiktet. Det är som att någon har gett mig en smocka på näsan. Det spänner och molar vid näsan. Det går upp även i ögonen. Det känns som näsbenet drar i hop sig och det pirrar även i munnen. Det är jätte svårt att förklara. Men jag bli jätte trött av det och jag kan inte funka normalt när jag får så. Är det någon som vet va det kan bero på eller vad jag kan göra för att få bort det. Tacksam för svar.

Antal svar på detta inlägg: 6

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


Linn
2009-06-12 21:22:33
Hur har det gått för dig? Har liknande problem så det vore intressant att veta om du lyckats få bort detta....
ann-christin persson
2009-06-01 16:45:36
Har du möjligen problem med bihålorna. Det kan kännas både i pannan, näsan och tänderna om det finns inflammation där och den kan vara kronisk och inte följas av någon feber eller så-
Gudrun
2009-04-29 23:03:37
Du kan inte få svar via nätet utan bör söka en alternativmedicinare/massör/??? och kanske tandläkare. Det kan vara flera saker som samverkar. Nacken ... har du fått något hållningsprogram som du ska följa? Alltså sjukgymnastiskt. Med stretching? Du måste tänja och sträcka ut skulder- och nackmuskler nämligen. Och vid en dator jobbar du bara framåt med händerna! Stillasittande förstås. Spänningarna i ansiktet kan komma från datorn. Har du blandningar av metaller i tänderna? Strålningen kan påverka. Amalgamskadade/-sanerade brukar t ex också bli elallergiska. Det finns mycket som kan samverka i ditt fall.
Marie
2009-04-15 13:57:56
Jag vet inte om du fick mitt svar innan. Men som sagt så vet jag inte hur det började, jag sitter mer framför datorn nu. Kanske är det de, men det spänner i benet bakom näsan. och sen känns det som det går ner i halsen...jag vet inte hur jag ska förklara det. Det molar och sticker lite.
Marie
2009-04-15 13:40:41
Svar. Jag vet inte om det beror på att jag sitter mer framför dator nu. Förut jobbade jag i butik nu sitter jag i en reception. Sen är det inget mer som har hänt som jag kan komma på. jag har haft problem med nacken länge men så här har jag aldrig känns förut. Det är så jobbigt när det spänner i ansiktet. tacksam för svar.

Svara på detta inlägg