Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Konstant huvudvärk

 Konstant huvudvärk
Madelen
2009-03-03 15:42:06
Hej. Har lidit av huvudvärk sedan 7-8 års ålder men i tonåren försvann den delvis, jag är idag 25 år. Sedan några år tillbaka är huvudvärken mer regelbunden och sedan ca 1 år tillbaka har jag så ont så jag inte ens kan röra huvudet (då kräks jag rakt ut). Ingen läkare kan svara på varför jag har sådan huvudvärk och ingen kan heller ge mig råd om hur jag ska få bort denna. Finns det någon bra alternativ metod som tar bort/lindrar huvudvärken? Gör akupressur på mig själv och värken i nacken blir bättre men värken i huvudet blir nästan värre. Förut fungerade en ibumetin men idagens läge måste jag ta 1 ibumetin + 2 alvedon ca 3-4 ggr/dag. Behöver verkligen hjälp, orkar inte med detta längre. (andra symtom är: Rinnande näsa, ögonen blir "tjocka" som om man gråtit i flera timmar, lite svidande. Ont i käkar och oerhört trött efter attacken. Värken börjar i regel på natten/morgonen, har ont när jag vaknar och jag har ont i huvudet i snitt 20-25 dagar/månad.)

Antal svar på detta inlägg: 15

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 »


Magnus Lindgren
2009-07-15 19:07:22
Använd sökmotorn för homepatmedel eller uppsök en homeopat. Om du det rör síg om huvudvärk med hetta borde du kunna bli hjälpt av homeopatmedlet Belladonna.... Spänningstillstånd med käkspänningar brukar kunna lindras av Kaliphos som är ett stort nervstärkande medel när "man biter ihop". Tryckpunkterna för huvud och nacke finns på båda stortårna... Lycka till!
Eva Lindquist
2009-07-05 01:09:16
Prova dr Yang på Chinese Medical center på Rådmansgatan 43. Hon är jättebra och har hjälp många att bli frisk. Det du kan behöva är att balansera kroppen med örtmedicin samtidigt som akupunktur. Det där med örtmedicin och akupunkturs effekt bygger mycket på hur duktig en läkare är. Hon har hjälpt mig. Hoppas att du går dit och prova.
Julia
2009-06-14 17:18:40
Jag lider av i princip samma sak! Sedan jag var i sjuårsåldern har jag haft värk ca 25 av 30 dagar i månaden (är nu 18 år). Ingen läkare kan säja vad det beror på. Har gått hos sjukgymnaster, akupunktörer, kiropraktor, neurolog, optiker, ögonläkare, haft bettskena, kollat trycket i huvudet och magnetröntgas flera gånger. Dessutom har jag fått äta en hel del antidepressiva eftersom jag blir så ledsen av att inte kunna göra det jag vill utan att bara behöva sitta still och ha ont. Jag är trött på livet med värk varenda dag och om någon kunde hjälpa mig att bli av med det skulle jag ge den allt jag äger och lite till! Värken är värst på morgonen, mest runt ögonen och tinningarna men även kinder, panna huvud, nacke. Ibland har jag migrän men jag klarar av att ha ett par anfall om året, värre är det med den dagliga som är så pass jobbig att allt gör ont(resa sig upp, gå i en trappa, läsa, titta på en dator osv.) men ändå så pass "lindrig" att jag kan tvinga mig själva att gå ut. den som vet vad man kan göra åt detta, snälla berätta! Julia_hallstrom@hotmail.com
Madelen
2009-05-04 20:42:45
Mina inlägg verkar inte komma med :s May-Louise: Kan du maila mig på madelen.lofgren@hotmail.com, har ingen telefon för tillfället. Gällande maten osv så är jag relativt medveten om det. slutade äta rena kolhydrater och socker för några år sedan men har sedan fallit tillbaka i gamla mönster :/ Folk respekterar inte alltid hur man själv vill att maten ska va. Och självfallet ska de inte behöva göra en egen maträtt till mig bara för att jag ska komma på besök. Är lite fel. Så det var egentligen de som fick mig att falla tillbaka. En middag här, en middag där. Fika hit o fika dit. Smörgås hos den osv osv. onstigt att jag inte lagt märke till att det har blivit så fören du nämnde de :s Ang hormonrubbning och allergi. Är detta något jag ska ta med min läkare tycker ni? Har tid den 18 Maj och denna gången hoppas jag det blir en ordentlig utredning. Eller ska jag ta de med en alt med o inte nämna de för läkaren?
Madelen
2009-05-04 20:31:35
May-Louise: jag kan tyvärr inte ringa, har ingen telefon :s Kan du maila mig? madelen.lofgren@hotmail.com

Svara på detta inlägg