Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Starta eget

 Starta eget
Peter
2009-01-20 17:17:21
Jag undrar om det går att starta eget innom alternativmedicin utan lång utbildning. Min tanke var att använda mig av en akupunktör och triggerpunksökare med tens för behandling även använda mig av de sk spikmattorna för behavdling av kunder. Finns det regler och var hittar man de isåfall

Antal svar på detta inlägg: 27

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 4 5 6 »


Akshay
2013-10-05 14:59:45
skriver:Hej Lari och ni andra pc3a5 DDB!Jag har varit aktiv hc3a4r i nc3a5gra c3a5r och kan det dc3a4r med bloggdesign trddoe jag.Jag har skapat en blogg fc3b6r the sims3, som c3a4r sammansatt av olika designer som jag hittat inne pc3a5 er gratisdesignsida. (Dem c3a4r moddade och tveakade, men c3a4r lc3a4nkade till alla inblandade i sidomenyn sc3a5klart!) Det c3a4r fortfarande lite slc3b6 eftersom allt inte c3a4r pc3a5 plats c3a4nnu, men det c3a4r inte problemet:MEN jag har stirrat mig blind pc3a5 designen, fc3b6r jag vet inte varfc3b6r bakgrunden bara slutar nc3a5gra inlc3a4gg ifrc3a5n botten pc3a5 bloggen. jaghar fc3b6rsc3b6kt fixa det pc3a5 alla mc3b6jliga sc3a4tt men det vill sig inte bara.Hjc3a4lp?
Nja.
2009-02-04 09:20:10
JAg ber om ursäkt att jag inte skrivit mina inlägg i punktform. Varför? Jo sceptica och säkert forksningsvärden också ähar för vana att bryta ner saker i beståndsdelar. Uppenbarligen inlägg i forum också. Det jag menade med synnergieffekter är 1. inom akupunktur används punkter i kombination för att ge synergi effekter. (som sceptica skrive i POSITIV mening). 2. Det jag menade sen var inte synergieffekter i enbart positiv mening. Jag gjorte en jämförelse till läkemedel, där är synergieffekten inte alltid positiv, men kan användas positivt inom ett och samma läkemedel för att förstärka dess effekt, men även negativt om den sammanlagda effekten vid synergin blir skadlig. 3. Att läkemedel kan motverka varandra och ta bort verkar hade inget med synnergi att göra.-- synergi är när effekten av ett system är större summan av effekten från dess enskilda delar- vilket inte är detsamma som positivt när det gäller kroppen. Hoppas det klartgjorde lite vad jag menade ;)
Nja.
2009-02-03 16:34:21
Jag ber om ursäkt. Men jag ville bara nämna det innan någon påstod något annat.
sceptica
2009-02-03 14:52:22
Varför skulle jag säga något annat? Om det nu är så att det krävs 40 poäng medicinsk utbildning för att vara med i ett akupunkturförbund så är det väl så? Varför i hela världen skulle jag ifrågasätta det?
Nja..
2009-02-01 18:22:37
Ja så var det det där med reglerna. Du måste känna till det som allmänt kallas kvacksalverilagen, googla på den så hittar du säkert vad du söker. Kontakta annars naprapathögskolan och se vad som gäller för dem och vad de tycker om din idé

Svara på detta inlägg