Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Ewing sarcom, skelettcancer

 Ewing sarcom, skelettcancer
Pia B
2008-10-14 12:16:14
Hej! Jag undrar vad man skulle kunna ge för tillskott av vitaminer och mineraler till min dotter som har drabbats av skelettcancer. Vet att man inte skall ge antioxidanter.. stämmer detta? Mvh Pia

Antal svar på detta inlägg: 15

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 »


Danne
2010-02-01 12:11:40
Peters svar tyder på okunnighet rentav dumhet. Det finns grupper av läkare som driver framgångsrikt holistiskt vård. Läs gärna Linéas och Saras insändare. Förnuftiga och goda råd.
Peter
2009-08-18 10:46:46
Du ska inte ge din dotter några tillskott utan att prata med behandlande läkare, speciellt om hon behandlas med cellgifter. (se senaste läkartidningen, nätupplagan, om antioxidanter och cytostatikabehanding) Nedan spekulationer om basgörning är trams för att tjäna pengar på människor i utsatta situationer. Skulle dessa skrupelfria personer skänka bort naturläkemedel och behandlingar (för vilka det inte finns några som helst vetenskapliga bevis) skulle jag ha viss förståelse men tack vare hutlösa priser för ren smörja skinnas svårt sjuka människor och deras anhöriga på pengar. Personer som Linnéa får mig att må illa. Skäms (och en bra början är att lära sig stava till cancer innan du rekommenderar behandling)!
Linnéa Danell
2009-02-24 17:47:47
Hej! Jag är mineralterapeut och jobbat 10 år med pH kalk. Att basgöra kroppen är oerhört viktigt. Canser trivs i en försurad kropp. När man äter kalk basgör du dej mycket effektivt, Tag en tsk pH kalk var annan timme. plus en msk innan sänggående.Ät så mycket antioxidanter som möjligt. Brännässla, nypon och blåbersbulver kan du köpa genom Kurt Sandvik i Göteborg där du kan köpa pH kalken. goda tarmbakterier är oerhört viktigt att tillföra nu för att stimulera imunförsvaret så kroppen kan ta bort kansern själv. phbalans.se Min hemsida är sundare.net Lycka till!
Sara
2009-02-19 00:13:28
Hej. Basisk mat och allt annat som skrivits är jättebra. Speciellt broccoli-groddar ska vara jättebra. Googla efter bobbysfund och scrolla ner och titta på pappans berättelse. De hjälpte sin som igenom cancer mycket mer smärtfritt än andra barn, mycket med hjälp av näring. Googla också efter miracle mineral supplement. Googla på Tulio Simoncini. Han och många andra säger att cancer är candida och han behandlar cancer genom att spruta in bikarbonat som är väldigt basiskt in i blodkärl som förser tumörer med blod. Tumörerna försvinner av detta. Det finns de som använder elektro-medicin, apparater som ex. rife. Man ställer in dessa på olika frekvenser beroende på vad det är för parasit i kroppen som man vill döda. Jag har för mig att de som behandlar cancer ställer in apparaterna på candidas frekvens men jag är inte helt hundra på det. Sluta helt med transfetter och alla kemiska tillsatser. Fundera på att sluta använda teflonpannor och plastburkar ett tag. Både cancer och candida lever av socker så undvik socker och snabba kolhydrater. Enligt Immune Restoration Handbook, Second Edition skriven av Mark Konlee är Interleukin-2 bra mot intracellulära infektioner alltså infektioner innuti celler (exempelvis herpes, epsteen barr virus, HIV, cancer och andra kroniska infektioner innuti celler). Det finns olika sätt att öka dessa på. Ginseng eller akupunktur på punkterna ST36, LI11 och RN6 är två sätt. Sök efter keephopealive för att hitta en bra sida om att stärka immunförsvaret. Hoppas hon blir frisk snart
Anne
2008-10-16 08:34:05
Jag vill tipsa om basgörande mat. Hennes kropp är antagligen väldigt sur. Vegetarisk mat är det bästa. Mungbönsgroddar, blåbär, rödbetor osv hjälper, vad jag förstått, till att mota cancerceller. Googla på basgörande mat.

Svara på detta inlägg