Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Senadrag i vad och fötter

 Senadrag i vad och fötter
Sigridur
2008-10-02 21:23:41
Hej! Jag är förtvivlad för jag får senadrag i vaden på högerben och så pirrar det i båda fötterna emellanåt så jag känner att de snart ska krampa. Det gör så ont! Jag har fått tips om magnesium och det hjälper faktiskt men har besvärliga biverkningar, jag får hemska gaser och lös mage. Vad kan jag göra??? Väldigt tacksam för svar

Antal svar på detta inlägg: 9

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


Sandra
2009-02-18 12:51:38
Hej, är det magnesiumoxid du äter eller annan form? Gaserna skulle kunna förklaras av en överväxt av candida om det är oxid i dem. De problemen har jag. Diarren kan kanske vara för att du tar för stor dos.
Annelie Källström
2008-12-03 09:57:37
Hejsan! Dina symptom låter som Restless legs. Jag skulle rekommendera Nu Skin Epoch IceDancer (en etnobotanisk produkt baserat urbefolkningars recept mot värk, smärta och svullnader som har visat sig vara effektivt mot just bla Restless legs :-) Sedan maj i år så jobbar jag och min man inom hälsa & skönhet för en amerikansk koncern som firar 25-årsjubileum 2009 och är börsnoterad sedan 1996. De har tack vare sina mer än 125 anställda forskare och 3 laboratorier kunnat producera den ena patentprodukten efter den andra. Det häftigaste av allt är att vi kan påvisa ett synligt eller ett kännbart resultat direkt efter en avslutad provbehandling :-) 1984 var företaget först i branschen med vattenbaserade produkter istället för mineraloljor. Det första företaget med biologiska ämnen i sina produkter som är vetenskapligt testade på oss människor och INTE på djur. Etnobotaniker Paul Allan Cox (googla gärna om honom) han bor bland urbefolkningarna runtom i världen och har samlat på sig gamla recept som företaget tar fram som vi kan använda idag, Epoch serien, som hjälper till mot olika besvär. Det har bla lindrat min mans bindvävssjukdom, EDS och många fler med dåliga hälsprickor på fötter, psoriasis, eksem mm. På köpet är vi med och stöjer arbetet för det goda i världen genom Force For Good. Vill du göra en förändring? Kontakta gärna mig eller min man; Annelie Källström 0704-832292, Jerry Källström 0705-783819. annelie at staketdesign punkt se
svar till Rickard
2008-12-02 08:39:46
Kanske är det så att frågaren har varit hos ett antal läkare och eftersom det inte ger något än att sitta och vänta och svar om att de får leva med det och nu is tället vill göra något åt det annat än att sitta på en vårdcentral och vänta på ännu en läkare som inget kan säga. Jag säger inte att hon inte ska uppsöka läkare, men det kan vara svårt att hitta kompetenta sådana också ibland.
Rickard
2008-11-30 22:41:28
Bara hon ser till att gå till en läkare först, alternativmedicinbranschen är full av lurendrejeri. Därför är det viktigt att först gå o kolla att det inte är något allvarligt. Bara för hennes eget bästa.
svar till Rickard
2008-11-27 08:53:40
Förslaget du ger kanske är ok, men man kan se vissa cyniska undertoner. Nu är detta ett forum för alternativmedicin och man kan förvänta sig att den som frågar är intresserad av vilka #alternativ# som finns inte att h*n ska gå till läkare, för den möjligheten tror jag h*n vet om.

Svara på detta inlägg