Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Lågt blodtryck - meditation-avspänning

 Lågt blodtryck - meditation-avspänning
Ankan
2008-09-15 16:34:39
Hej någon som kan hjälpa mig? Jag har blodtryck 105/60 el 95/60 och det är helt nytt för mig. Jag vill fortsätta meditera 10 min morgon o kväll, jag vill också kunna träna kroppscanning 15 min per dag vilket är helt underbart. Finns det någon där ute som vet om blodtrycket kan sjunka ännu mer? Min läkare har inte en aning och jag behöver avspänning för min stress håller sig borta. Just nu vågar jag inte något av det som ger mig ro.

Antal svar på detta inlägg: 5

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


adelphos
2009-06-15 07:10:30
Hej ankan har du hört talas om jiaogulan te, det ska vara bra att dricka om man har lågt blodtryck.
adelphos
2009-06-12 07:53:06
Har du hört talas om Jiaogulan te?
Agneta
2009-01-02 16:19:15
Hej, det skulle vara intressant att höra vilka symptomen är som du nu har kopplat till ditt låga blodtryck. Jag misstänker nämligen själv att min ostadighetskänsla och obehagskänsla (en blandning mellan tryck och värk) i huvudet beror på lågt blodtryck.
susse
2008-10-10 12:58:16
Hej Jag har precis kopplat samman alla mina symtom till lågt blodtryck efter att ha sprungit till läkaren i åratal. Mitt enda tips är att höja ditt intag av salt,ajälv har jag upptäckt att treo gör mig piggare och jag får lättare med andningen då det höjer blodtrycket på mig. Nu är detta ej bra för magen men ibland känns det som att välja mellan pest eller kolera. De dagar då jag fått för lite salt i mig drabbas jag av yrsel och depression
susse
2008-10-10 12:56:53
Hej Jag har precis kopplat samman alla mina symtom till lågt blodtryck efter att ha sprungit till läkaren i åratal. Mitt enda tips är att höja ditt intag av salt,ajälv har jag upptäckt att treo gör mig piggare och jag får lättare med andningen då det höjer blodtrycket på mig. Nu är detta ej bra för magen men ibland känns det som att välja mellan pest eller kolera. De dagar då jag fått för lite salt i mig drabbas jag av yrsel och depression

Svara på detta inlägg