Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Muskelfästes ont

 Muskelfästes ont
EvaS
2008-09-09 18:50:52
Hej! Kan någon tipsa om vad jag ska göra när jag har fått så ont i mina muskelfästen på vä arm och axel samt runt åt ryggen, har gått på akupunktur samt laser, sjukg säger att jag ska gå till läkare, vill inte ha kortison. VAD ska jag göra Tacksam för hjälp

Antal svar på detta inlägg: 8

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


Anna-Lena
2008-09-17 13:11:10
Hej! Till dig vill jag rekommendera Floating några gånger i tät följd, sedan kombination Floating-massage så att du kan få vara riktigt uppvärmd och ha mjuka muskler innan massagen. Någon föreslog bastu innan och det är nog också bra men med Floating får du bättre resultat då kroppen läker sig själv och ALLA muskler blir totalt avslappnade. Har du tur räcker det med Floating men tänk på att du ska försöka att ligga 45 minuter även om läkningsvärken kan vara outhärdlig. Jag jobbar med detta och har erfarenhet och själv hade jag problem med muskler och muskelfästen tills jag började med Floating. Som sagt tätt ibörjan minst 2ggr/v och sedan 1gång i veckan tills det släpper. Du kan behöva gå 3-5 gånger eller får du effekt redan första gången men glöm ej att underhålla med Floating 1 gång i månaden så slipper du få problem. mvh Anna-Lena
Katharina
2008-09-12 14:09:25
När jag hade något liknande så tejpade jag fast en magnet (använde en Kenko Super Mini från NIKKEN) på det onda stället, efter att ha haft den där i 2-3 dagar var det onda borta. Sedan gäller det ju att försöka att ta reda på vad det kan komma ifrån så att det inte kommer igen. I mitt fall var det med största sannolikhet en felaktig ställning vid datorn som var orsaken.
Mika
2008-09-10 08:26:50
Hej Eva, jag skulle gå och få en riktigt bra massage. Det bästa hade varit om du kunde basta före massagen så att du är ordentligt uppmjukad och varm. Det låter inte som något som kräver läkare... Mvh Mika

Svara på detta inlägg