Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Muskelfästes ont

 Muskelfästes ont
EvaS
2008-09-09 18:50:52
Hej! Kan någon tipsa om vad jag ska göra när jag har fått så ont i mina muskelfästen på vä arm och axel samt runt åt ryggen, har gått på akupunktur samt laser, sjukg säger att jag ska gå till läkare, vill inte ha kortison. VAD ska jag göra Tacksam för hjälp

Antal svar på detta inlägg: 8

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


Ove Svensson
2009-03-02 12:14:00
Om det är så att du inte har fått något våld mot axeln skulle jag rekommendera att du löser upp spänningar i ryggen. Det är vanligt att nerver kommer i kläm i övre delen av ryggen och dessa kan ge symtom på andra ställen - som du beskriver. Att massera bort dessa spänningar (kramper) kan vara svårt - bättre är att använda akupressur eller triggerpunktterapi. Kolla gärna på min nya blogg vanligabesvär som kommer att ta upp sådana här besvär.
Naturlig Hälsa
2009-02-09 14:51:25
Behandling med homeopatiska energimediciner har ofta visat sig vara till god hjälp vid sådana här besvär. Gör ett besök på Energimedicin.Net
Kawa
2009-02-08 19:48:32
Någon hört om värme, kyla, värme, kyla? Håll området varmt alltid när du jobbar, sover, tränar etc. Sov alltså gärna med tröja. När du är hemma och har lite tid exempelvis vid tv'n så hämtar du ärtpåsen ur frysen och lägger på området i 10 min. Upprepa efter en timme eller så om du kan. Jag satte fast fetvadd under bh-bandet under dagarna så det täckte lite ner på axeln också när jag hade liknande problem (jobbar fysiskt) och problemet gick över och jag har inte haft problem sedan dess. Massage kan nog vara bra men ska man verkligen massera ett irriterat område? (Trodde allting talade emot detta nämligen...) Massage kan nog vara jättebra i ett senare skede, både för att följa upp och förebygga! Floating är säkert jättebra i största allmänhet... Tänk också efter på VARFÖR du fått ont. Vad kan du förbättra för att förebygga? Jag rekommenderar varmt min metod eftersom den är enkel, billig och logisk. Lycka till!
Men snälla...
2009-02-08 19:47:07
Någon hört om värme, kyla, värme, kyla? Håll området varmt alltid när du jobbar, sover, tränar etc. Sov alltså gärna med tröja. När du är hemma och har lite tid exempelvis vid tv'n så hämtar du ärtpåsen ur frysen och lägger på området i 10 min. Upprepa efter en timme eller så om du kan. Jag satte fast fetvadd under bh-bandet under dagarna så det täckte lite ner på axeln också när jag hade liknande problem (jobbar fysiskt) och problemet gick över och jag har inte haft problem sedan dess. Massage kan nog vara bra men ska man verkligen massera ett irriterat område? (Trodde allting talade emot detta nämligen...) Massage kan nog vara jättebra i ett senare skede, både för att följa upp och förebygga! Floating är säkert jättebra i största allmänhet... Tänk också efter på VARFÖR du fått ont. Vad kan du förbättra för att förebygga? Jag rekommenderar varmt min metod eftersom den är enkel, billig och logisk. Lycka till!
Isabelle
2008-12-14 21:33:21
Jag håller med Mika. Absolut gå till en duktig massör och sen lite träning så att du inte får tillbaka dina problem. ta hand om dig/isa

Svara på detta inlägg