Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Infektion?

 Infektion?
Sanna
2008-07-07 10:29:41
Sedan hösten - 07 har jag varit sjuk. Det yttrar sig framför allt i kraftig "sjukkänsla" som vid influensa ungefär, har även ont i lederna precis som vid begynnande influensa. Ledvärken flyttar runt, men det är oftast i händer, fötter och höftparti. Har även en stark obehagskänsla i näsa/bihåla, känner mig nästan snurrig av illamående vid de tillfällena, har ofta nästäppa. Obehaget i näsområdet och den kraftiga sjukkänslan kommer över mig i "attacker". Emellanåt kan jag känna mig bra. Nu senast var jag bra i en och en halv månad, trodde att nu är jag äntligen frisk, så kom det tillbaka och har nu pågått i två veckor. Det känns som det går i "skov". Mina prover visar ingenting naturligtvis. Har väldigt höga halter av blodplättar, "men det betyder inget speciellt". Är 46 år, gick in i klimakteriet ovanligt tidigt vid 40. Har inte haft speciellt mycket klimakterieproblem, lite svettningar om nätterna bara, vilket har gått över nu. Är det någon som har något uppslag eller idé om vad det här skulle kunna vara? Spåna gärna fritt, jag är desperat och behöver nya perspektiv. Kanske någon kan rekommendera någon bra homeopat/naturläkare/alternativmetod? Tack på förhand! Hälsningar Sanna i Stockholm

Antal svar på detta inlägg: 4

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


Sanna
2008-07-17 11:11:21
Hej! Tack för era svar! Mitt blodtryck har varit ganska högt, åt under några år i tur och ordning fyra olika preparat, som jag fick diverse biverkningar av, tills jag för några månader sedan läste att lakrits kunde vara blodtryckshöjande. Slutade med lakrits och nu är mitt blodtryck normalt(!). Har naturligtvis slutat med de läbbiga medicinerna också. Vissa människor tål helt enkelt inte lakrits, det borde läkare känna till. Men, men, det är så mycket skolmedicinarna inte känner till, så varför uppröras? Man borde sluta att gå till vanliga läkare så vida det inte gäller benbrott eller blindtarmsoperationer. Som svar på din fråga, Anna - nej, mitt blodtryck är inte för lågt. Har du funderat i borrelia-termer? Kan det vara något virus?
Anna
2008-07-16 12:21:28
h
Anna
2008-07-16 12:20:23
Hej! Lite märkligt sammanträffande då jag känt på ungefär samma sätt sedan november 2007; För mig började problemen med en förkyling/influensa där jag gick omkring halvsjuk i flera veckor. Jag hade ont i halsen och huvudet, var tung och yr i huvudet och mycket trött. Jag fick problem med bihålorna vilket jag haft till och från fram tills nu. Först bihåleinflamation och sedan slemhinnesvullnad. Jag gick till en homeopat i april som menade att anledningen till att jag aldrig blev helt frisk och att jag var så trött var att jag hade ett mycket lågt blodtryck. jag fick B3 vitaminer i megadoser plus cyklamen och kalium som smärtstillande, bloidcirkulation och läkning av slemhinnor och jag tror att det hjälpt mig. Kanske du har ngt liknande, hur är ditt blodtryck? MVH Anna
Peter Johansson
2008-07-09 06:12:21
Hej! Jag skulle rekommendera akupunktur eller kinesiologi. Båda jobbar på både orsak och symptom. mvh Peter

Svara på detta inlägg