Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Analfissur - Lachesis mutus

 Analfissur - Lachesis mutus
Anonym
2008-03-11 14:54:08
Har sedan två år tillbaka (efter förlossning) besvärats svårt av en analfissur, har provat både operation och botox injektioner (har nyligen fått en botoxspruta som inte ger effekt) De symtom som jag har nu är främst en krampkänsla som känns synnerligen obehaglig och att det svider och känns allmänt irriterat. De svåra smärtorna som jag hade första halvåret som krävde morfin är dock borta. Jag lider svårt av att sprickan inte läker då jag begränsas när jag blir sämre om jag rör på mig och går omkring eller om jag sitter för mycket. Har varit hos en homeopat som gav mig Kalium bich att ta 5 piller morgon/kväll men har inte blivit bättre. Har läst lite och undrar över Lachesis mutus om det vore något för mig. Inbillar mig att bara jag blir av med krampen och det ökade vilotrycket så kan jag ha en chans till läkning. Snälla svara på mitt mail då jag är förtvivlad att inget hjälper.

Antal svar på detta inlägg: 22

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 4 5 »


anonym
2010-10-31 15:45:41
Hej! Jag har också en analfissur. Verkligen hemskt!! 4 år och fortfarande jätteont efter varje toabesök. Har provar rectogesic, samt 2 olika operationer, gick till en annan läkare som tyckte jag skulle prova salvan diltiazem. Fortfarande ingen förbättring (det har visserligen bara gått 14 dar) Vill jag, får jag prova botox i november. Vill dessutom skaffa barn och då får man ju inte använda botox. Ska man stå ut med smärtan och skaffa barn och sedan botox. Suck, blir så trött och ledsen! Finns det någon med erfarenhet? /lilla my
ssmnz
2010-10-12 20:44:31
M.Andersson, hade du fått en analfissur i samband med en hemorrojdoperation? Jag operareade bort en liten hemorrojd i våras och fick en hemsk fissur istället (verkligen lyckat...). Har gått med den sen i maj och den vill inte försvinna. Äter inolaxol och använder diltiazem för att krampen ska släppa, men blöder lika mycket iallafall vid nr 2. Fungerade Neo Healar på din analfissur eller bara hemorrojderna? Lite nyfiken på att testa dom...
M. Andersson
2010-03-25 12:41:28
Nu var det längesedan ursprungsfrågan lades in men jag svarar ändå! Jag har haft stora problem med analfissurer efter en förlossning och hemorojdoperation.(1,5 år) Har provat rectogesic och den gav tillfällig lindring under behandlingen men inte efter. Det som hjälpt mig är: Husk Lindroos pulver 2ggr om dan för att hålla avföringen mjuk + en helt underbar produkt som jag sökte och fann på internet. Den heter Neo Healar (sök på nätet!) och finns som suppar och kräm bla. Kostar en del, men är helt suverän!!(ca 200kr för supparna + frakt tror jag) Har blivit så gott som bra efter ett par dagars kur med dessa suppar. Nu har jag väldigt sällan ont och ser mig själv som normalt fungerande igen. Förr åt jag värktabletter varje dag, för att ens klara av att ta hand om barn och hem.
aleksos
2010-02-14 22:28:00
Lachesis? Mer kött på benen för att kunna välja ett bra hom. medel. hj
Ann-Margret
2009-11-21 15:34:51
Hade analfissur för ett par år sedan, det var fruktansvärt, vilken enorm smärta! Men blev bra efter att ha använt Xyloproct salva i ca en vecka (efter varje toabesök), och därefter Silonsalva (också efter varje toabesök). Silonsalva kan man f.ö. alltid använda i förebyggande syfte. Men man måste alltid hålla avföringen mjuk, genom att äta mycket fibrer och dricka mycket vatten.

Svara på detta inlägg