Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Hur kan ni tro på detta??

 Hur kan ni tro på detta??
David
2008-03-07 03:00:11
Ursäkta?? Hur kan ni tro på detta!!! Ett medel upplöst i 10 upphöjd med t ex 40 existerar inte och ger NOLL effekt. Pinsamt! Använd er hjärna. T ex finns ett homeopatiskt medel mot sömnbesvär. Vad det innehåller? Jo, en del koffein på 10 upphöjd med 1500 delar vatten! Och sen stå det på paketet att man får ta max 2 var åttonde timme. Ursäkta, men du kan ta hela paketet flera gånger om dan utan att nåt händer. Varför? För att dom inte innehåller nånting! Sluta lura folk!

Antal svar på detta inlägg: 40

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 4 5 6 7 8 »


Men snälla...
2009-02-02 14:54:23
Bull, L. Sunflower therapy for children with specific learning difficulties (dyslexia): a randomised, controlled trial. Complement Ther Clin Pract. 2007 Feb;13(1):15-24. Epub 2006 Dec 15.
Men snälla...
2009-02-02 14:53:55
Robertson A, Suryanarayanan R, Banerjee A. Homeopathic Arnica montana for post-tonsillectomy analgesia: a randomised placebo control trial. Homeopathy. 2007 Jan;96(1):17-21.
Men snälla...
2009-02-02 14:52:26
Eftersom man inte verkar kunna göra radbrytningar i detta forum skickar jag flera poster med rapporter som ger belägg för mina påståenden. Den första nedan: Jacobs, J., Fernandez, E. Merizalde, B., Avila-Montes, G. and Crothers, D. The use of homeopathic combination remedy for dengue fever symptoms: a pilot RCT in Honduras. Homeopathy. 2007 Jan;96(1):22-6.
Belägg tack..
2009-02-02 13:44:46
Ok, då förstår jag. Om du skriver i denna fråga och sedan ett bindestreck och sedan ett fråga så är det väldigt lätt att anta att det är det du menar. Om du syftar på vad som tidigare behandlats i tråden så kanske du borde förtydliga att det är det du menar. Sen kan man undra varför du anklagar mig för att ha hängt upp mig på sund förnuft i stället för att svara på det som rör tråden när jag efterfrågar de unrseökningar du PÅSTÅR dig ha som bakgrund för dina påståenden. Utan dessa blir DINA påståenden GRUNDLÖSA rykten.
Men snälla...
2009-02-02 11:32:26
Jag skrev: "I denna fråga - vad är det som motsvarar det faktum att vinka med vänster hand är en skymf i arabvärlden och som gör att "sunt förnuft" är något helt annat för vissa? I denna fråga alltså." Det torde vara uppenbart att jag vill veta vad som kan tänkas orsaka skillnader i "sunt förnuft" I DENNA FRÅGA. Ditt exempel med att vinka med vänster hand visar ju att det ibland kan skilja mellan olika människor vad det tycker är sunt förnuft. Jag blev då nyfiken på vad som I DENNA FRÅGA kan skilja mellan t.ex. dig och mig som gör att sunt förnuft är helt olika för oss. Och hur du kan få det till att jag inte accepterar att sunt förnuft inte är någonting fast, begriper jag inte. Men jag får väl skicka dessa inlägg till min gamla svenskalärarinna och be henne peka ut alla syftningsfel jag gör och som tydligen gör min text helt omöjlig att förstå.

Svara på detta inlägg