Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Hjalp mot Crohn's!

 Hjalp mot Crohn's!
Malin
2008-02-26 05:54:31
Mitt namn ar Malin och jag ar 21 ar gammal. For ca 7 ar sedan fick jag diagnosen Crohn's och jag har sen dess atit diverse mediciner for att halla inflammationen under kontroll. Tills hosten 2006 fick jag manga skov och efter ett lakarbesok da man upptackte att sjukdomen ocksa spridit sig till lungorna bestamde man sig for att satta mig pa en ny starkare medicin, Azathioprine. Efter detta har jag matt valdigt bra i magen, har knappt haft ett skov sedan dess. Det var nar jag fick beskedet om lungorna som jag pa riktigt borjade oroa mig och aven forsta att detta var ganska allvarligt. Jag mar valdigt psykiskt daligt over vetskapen om vad jag dagligen stoppar i mig och vilken fara jag utsatter mig kropp for. Vet inte hur lange min kropp kommer orka ta hand om detta! Jag tankre inte langre acceptera mina lakares besked om att detta e kroniskt och att jag maste ata dessa mediciner resten av mitt liv! Jag varken vill eller vagar. Vill inte langre BARA behandla symptomerna, vill ta detta UR min kropp!! FINNS DET NAN ALTERNATIV BEHANDLING??? Nagon som har nan erfarenhet inom detta? Jag letar nu efter nagon person/klinik som vet nat om detta och som skulle kunna hjalpa mig eller skicka mig vidare lite narmare ett mer valmaende liv! JAG AR OERHORT TACKSAM FOR SVAR!! Jag vantar :) VARMA HALSNINGAR MALIN

Antal svar på detta inlägg: 11

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 »


Ola Björkman
2008-03-19 15:28:20
Hej Malin Jag vill föreslå en metod som är väl prövad för dina besvär och flera andra. Ta en titt på http://tft.se/diagnos/magetarm/ så finns beskrivning för behandlingen.
Marita
2008-03-11 09:46:00
Det finns ett center för levande föda och killen i paret som driver detta Har botat sig själv från Crohns via den dieten. http://www.levandefoda.se/ Lycka till, Marita
anna
2008-03-06 20:36:48
Hej Malin! Det finns en behandling som heter Aferes. På Södersjukhuset ges aferesbehandling mot chrons. Behandlingen går ut på att ta blod ur en arm,filtrera bort de vita blodkropparna och skicka tillbaka blodet i den andra armen. Min son har haft chrons i ca 20 år, han fick sin första behandling i höstas och var igår på SöS för kontroll och det fanns inga spår av inflamation. Han ska nu trappa ut alla sina mediciner. Sök på aferes och läs mer.Lycka till!
Karin
2008-03-05 22:07:43
Hej Malin. Jag har haft Chron i över 20 år och provat olika mediciner med varierad framgång. Fick för kort tid sedan tips om att prova Lactiplus. Det är ett probiotiskt preparat som är sammansatt av flera olika bakteriestammar. Köpes i hälsokosthandeln. Jag märker stor skillnad bara efter några dagar. Ja,jag skulle nästan våga säga genast. Inte längre lös i magen. Värt att prova. Lycka till.
Peter Johansson
2008-02-26 09:28:25
Hej Malin! Tråkigt att höra att du lider av detta. Att lungorna drabbats ser inte jag som konstigt. Inom kinesisk medicin är tjocktarm och lungor kopplade med ett så kallat yttre/inre förhållande och sjukdomar i det ena organet kan påverka och leda til sjukdomar i det andra organet. Jag tror att akupunktur och eventuellt kostförändringar och kinesiologi kan hjälpa dig att bli bättre. Hör gärna av dig om det verkar intressant, jag jobbar i Stockholm. Kontaktuppgifter finns på min hemsida. mvh Peter Johansson

Svara på detta inlägg