Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Söker tips mot lågt blodtryck

 Söker tips mot lågt blodtryck
Lina
2008-02-20 16:59:23
Hej. Jag har problem till och från med lågt blodtryck. Symtomen är trötthet och yrsel. Sist jag besvärades av dessa var under förra sommaren som var otroligt varm, min läkare konstaterade att yrseln berodde på just blodtrycket och jag fick medicin uskriven. Men nyttjade den inte då jag kände mig bättre när den värsta värmen gick över till sval höst och mina besvär försvann. Nu är symtomerna tillbaka igen och tröttheten är värst. Jag är inte så förtjust i läkemedel och gör mitt bästa för att undvika dem i den mån som går. Jag tar ett vanligt vitamin/mineraltillskott och pulmicort mot astma, inget annat. Jag är bara 28 år och tycker att det känns lite obehagligt att äta medicin mot blodtrycket redan nu. Så MINA FRÅGOR nu till er alla där ute är: *Finns det något livsmedel som har egenskapen att höja ett för lågt blodtryck? *Finns det någon alternativmedicin eller naturläkemedel mot lågt blodtryck? *Finns det någon form av behandling som har positiv inverkan på blodtrycket? *Är det någon som har några andra tips på hur man kan minska symtomen eller livsmedel man bör undvika? Tacksam för svar. Mvh Lina

Antal svar på detta inlägg: 11

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 »


aquafloating.se
2008-09-17 13:25:59
Hej! Håller med om att det kan vara energi du behöver och då vill jag återkomma till Floating som ger dig energi och jag har själv astma och liknande problem som du nämner. Genom floating reparerar kroppen sig själv och du kommer att känna en lättnad med andningen i den salta luften. Jag rekommenderar floating pga att du behöver energi och att kroppen behöver återhämtning efter influensan som du talar om. Tror också att då floating återskapar balans i kroppen så kan blodtrycket rätta till sig. Då floating reducerar och motverkar stress som kroppen känner utan att vi själva kanske känner det så kommer du att få mer energi och förhoppningsvis rätta till dina andra problem också. I vissa fall måste t ex astma behandlas av läkare så gå inte för länge vid akuta besvär då de kan bli kroniska. Jag brukar ibland behöva gå till läkare men oftast räcker det med Floating. Det finns något som också ska vara bra mot astma och det är saltrum. Finns på olika håll i Sverige. Sök på nätet! Lycka till! mvh Anna-Lena
hans falk
2008-09-17 01:03:29
jag har själv lågt blodtryck och är 45 år, och enda ggr jag mår bra är när jag lyckats få upp det, på nåt sätt *s* här får du några tips: 1. salta maten, var ej rädd för salt! (natrium) 2. testa gärna te på lakritsrot och se hur det fungerar. äta vanlig riktig lakrits kan också. 3. Testa att börja äta E vitamin. förslagsvis, E-vimin från apoteket. den är bra. ta 3-4 kapslar under en tid och se hur du mår på det. E vitamin ska kunna höja trycket.
blondi
2008-02-23 22:23:22
Undvik vitlök. det sänker blodtrycket
Peter Johansson
2008-02-21 15:56:48
Hej! Det tror jag säkert hon kan. Är hon skolad inom kinesisk akupunktur så borde hon det i alla fall. däremot inte om det är en enbart västerländsk skolad akupunktör. De är ofta bara inriktade mot smärlindring. Som jag ser det så är det säkert förknippat med lungorna, att det är värre nu beror nog på att influensan har belastat dina lungor och tröttat ut energin vilket nu gör att du lättare blir trött. Prova gärna att gå till akupunktören, och komplementera med att lära dig någon form av qigong för att stärka lungorna på längre sikt. Hursomhelst, hon hittar säkert orsaken och kan hjälpa dig, en TCM akupunktur tar hänsyn till alla symptom du har och gör även en koll av puls och tunga för att få så mycket information som möjligt innan behandlingen för att den ska bli så bra som möjligt. mvh Peter
Lina
2008-02-21 14:36:10
Hej Peter och tack för ditt svar. Ja, läkaren har konstaterat det låga blodtrycket med mätning. Att tröttheten skulle vara en effekt av energibrist från maten kan jag utesluta då jag har en bra mathållning med varierad kost och näringsintag. Men som du säger kan ju astman ha sin inverkan. Har även den till och från i olika grader. Mest på sommarhalvåret. Lika så påverkan på blodtrycket. Så att det inträffar just nu känns väldigt konstigt. Har varit hängig i nästan 2 månader efter en influensa med feber, värk och hosta. De senaste veckorna har astman uppkommit och jag fått börja med pulmicort och bricanyl (astmainhalatorer). Försöker röra på mig varje dag då jag vet att det har en positiv inverkan på astman, men inget verkar fungera. Värst är mitt på dagen då jag egentligen bara skulle kunna lägga mig ner och somna på någon minut. Vi har en vädigt bra akupunktör i närheten, kan vara värt ett besök. Hon kanske kan hjälpa mig med både andningen och tröttheten.

Svara på detta inlägg