Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Söker tips mot lågt blodtryck

 Söker tips mot lågt blodtryck
Lina
2008-02-20 16:59:23
Hej. Jag har problem till och från med lågt blodtryck. Symtomen är trötthet och yrsel. Sist jag besvärades av dessa var under förra sommaren som var otroligt varm, min läkare konstaterade att yrseln berodde på just blodtrycket och jag fick medicin uskriven. Men nyttjade den inte då jag kände mig bättre när den värsta värmen gick över till sval höst och mina besvär försvann. Nu är symtomerna tillbaka igen och tröttheten är värst. Jag är inte så förtjust i läkemedel och gör mitt bästa för att undvika dem i den mån som går. Jag tar ett vanligt vitamin/mineraltillskott och pulmicort mot astma, inget annat. Jag är bara 28 år och tycker att det känns lite obehagligt att äta medicin mot blodtrycket redan nu. Så MINA FRÅGOR nu till er alla där ute är: *Finns det något livsmedel som har egenskapen att höja ett för lågt blodtryck? *Finns det någon alternativmedicin eller naturläkemedel mot lågt blodtryck? *Finns det någon form av behandling som har positiv inverkan på blodtrycket? *Är det någon som har några andra tips på hur man kan minska symtomen eller livsmedel man bör undvika? Tacksam för svar. Mvh Lina

Antal svar på detta inlägg: 11

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 »


Katharina Bjelke
2010-03-14 09:55:03
Hej Jag jobbar med ett företag som tillhandahåller ett otroligt enkelt, men effektivt, koncept som bygger på ett helhetstänk kring hälsa (både fysisk & psykisk). Väl beprövade & beforskade produkter. Vi jobbar med bla magnetism, IR och negativa joner. Tror absolut att du (ni!) skulle bli hjälpta av det jag har att erbjuda. Mejla mig så ska jag berätta mer nikkenkonsulent@gmail.com
Therese.
2010-02-18 10:11:10
Hejsan! Jag har samma problem. Har ett viloblodtryck på 90/40 och är konstant trött. Vill jättegärna få hjälp med detta då jag är ensamstående heltid med en liten tjej på 2 år och behöver all energi jag kan få. Jag är 22 år och som du nämner så känns det mindre bra att börja med blodtryckshöjande redan nu. Läkarna säger att det är bra att ligga lågt istället för högt. Men jag vill inte ligga lågt utan normalt. Det är jobbigt att gå med en trötthet man inte kan göra något åt. På det hela har jag också en D-vitaminbrist trots att jag älskar att vara utomhus (ligger på 46 man ska ligga på 75> så det bidrar nog också till tröttheten, men jag äter D-forte och hoppas att det kommer göra något åt det hela iaf.. Hör gärna av dig om du stöter på något som verkar hjälpa!
Calling from earth
2009-06-02 10:12:46
Som någon annan sa, salta maten. Annars är det bara att gratulera till ett lågt blodtryck, du sliter inte på dina kärl (som på ålderns höst kommer att bli stelare vilket leder till ökat blodtryck).
Lena
2009-01-13 18:26:10
Hej Ronny! jag skulle vilja veta mer om kinesiologiodling! Jag har symtom som yrsel, svimfärdig,och trötthet dagligen. Ibland blek och illamående. Tycker jag äter bra, har börjar motionera men kan inte göra övningar över huvudet då känns det som jag ska svimma och blir blek. Och ofta i köer så kan jag inte stå långa stunder. Har kollat blodvärde, blodtryck, socker men allt verkar bra. Jag tycker detta är ett väldigt stort problem i min vardag.
mia ullenius
2008-12-25 22:30:50
Träning å kaffe ,starkt kaffe brukar hjälpa mej jag har annars ett tryck på 120/70 puls 46 ( ps nte specielt vältränad

Svara på detta inlägg