Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum vad är detta? står inte ut!

 vad är detta? står inte ut!
anna
2008-02-16 21:12:55
hej. jag har ofta tidigare haft urinvägsinfektioner som lett till svamp efter antibiotikakur. har även många gånger varit förstoppad, magen funkar oftast bättre nu men avföringen är kletig och jag måste använda jättemycket papper när jag ska torka mig. nu till det sörsta problemet. har sedan ett bra tag tillbaka haft uvi symtom men urinstickan och odlingarna visar inget. jag känner mig irriterad INNE i urinröret och blåsan, nån gång har jag lite sveda och klåda men inte så ofta. har också trängningar och känsla av att ej kunna tömma blåsan ordentligt. har nu läst i en bok att man kan ha svamp inne i urinvägarna och blåsan stämmer det? eller kan min problem bero på nått annat? (ska tillägga att jag är gravid, men har dessa besvär sen innan) snälla nån som har tips eller råd.. kanske nån som har liknande problem?

Antal svar på detta inlägg: 8

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


lisbet
2014-11-12 14:39:18
Jag skulle gå och ta lite blodprover om jag var du, dålig mage och svårt att kissa (inte bra). Äppelcidervinäger sänker urinsyran i kroppen, det har hjälpt många
Charlie
2014-04-10 16:54:38
Candida svampen gynnas av socker. SÅ dra ner på det så mycket du kan.
Peter
2010-03-05 07:16:55
Är du testad för mycoplasma genitalium? Det är en relativt "nyupptäckt" parasit-typ av bakterie som man ofta glömmer att testa för. Annars skulle jag gissa på herpes eller någonting kopplat till din graviditet (som svamp), har man inte hittat något på MVC skulle jag inte vara orolig.
jessica
2010-03-04 22:49:03
köp en färsk ananas, koka upp fyra-fem skivor i ca 1 liter vatten. Låt koka i ca 10 min. Sedan silar du bort ananasen (du kan äta det om du vill..) Låt vattnet bli kallt, sedan dricker du upp allting inom en timma. Det är tydligen något ämne som frigörs, vilket minns jag inte, som rensar urinvägarna. Detta är visserligen bäst i förebyggande syfte och man borde göra det någorlunda regelbundet, som en gång i månaden. Jag har också väldigt lätt att få urinvägsinfektioner, men sedan jag började med detta har jag inte haft det alls. Det är värt att testa.
aleksos
2010-02-15 06:25:06
Finns många olika medel som kan komma ifråga. Men för att vara homeopatiskt måste det stämma. Cantharis tänker jag på men jag tror inte att det är det.

Svara på detta inlägg