Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Baskunskaper kurs inom meridianer

 Baskunskaper kurs inom meridianer
Benjamin
2015-03-03 10:52:15
Jag anordnar olika kurser för de som vill lära något för egen hälsas skull, eller de som är intresserade av att lära sig kinesisk medicin, akupunktur, akupressur, eller höja akupunktur nivå. Du får ta del av min kunskap och erfarenhet. Kurserna är helt annorlunda än vanlig Kinesisk medicin och akupunktur utbildning. I kurserna kommer jag att lära ut en del essens som kan förebygga sjukdomar, höja förmågan att behandla värkproblem och en del vanliga sjukdomar på kort tid. Jag kommer bara lära ut det jag tycker är viktigt och undervisa den del som är lätt att förstå och som kan användas av en svensk. Kurserna är enkla och lärs ut på kort tid. Efter kursen får man ställa frågor på min blogg eller facebook group Tips från kinesisk medicinsk kunskap och få stöd. Man kommer att förstå att kinesisk medicin, akupunktur och akupressur inte är svårt att lära och använda. A. Baskunskaper inom traditionell kinesisk medicin (Krävs inte förkunskap) Denna kursen vänder sig till de som vill lära något för egen hälsas skull, och massör eller motsvarande som vill bredda sin kompetens med kunskaper inom kinesisk medicin, och de som vill lära akupunktur eller akupressur. Kursmaterial ska skickas till deltagare via e-post två veckor före kurs, då kan deltagare läsa själv. I kurs tiden ska vi fokusera på frågor och svar, och försöka förklara teori med konkreta saker, och analysera deltagarnas hälsosituation. Antalet deltagare är begränsat till 5 personer, först till kvarn gäller. Kursen innehåller två delar 1. Teoretiska grunder för den kinesiska medicinen, Yin & Yang, de fem elementen, organfunktioner, essens, Qi, själen, blod, kroppsvätskor, utanför och inre orsaker till sjukdomar. 2. Att förebygga sjukdomar enligt den kinesiska medicinen. Förebyggande Principer,Hälsa konservering, Odla psykiska tillstånd, Måttlig arbete och vila, Rätt kost, Rätt levnadsvanor, Förebyggande av invasionen av patogena Qi, Tidig diagnos och behandling, Styra överföring och utveckling av sjukdom, Förebyggande av återfall av sjukdomen, Kontrollera önskningar, Balansera Yin & Yang, Metoder för att förstärka njure, Mat som anses speciellt bra för lungsystemet, Underhåll av magen, Orsaker till några vanliga symtom, Sätta diagnos själv enligt kroppensorgan klockan Pris: 500 kr inklusive moms 17:00- 19:00 30/3 måndag, Scandic Ariadne, Stockholm 15:30- 17:30 3/4 fredag, Scandic Ariadne, Stockholm (fullbokat) 13:10- 15:10 4/4 lördag, Stockholm 12:30-14:30 13/6 lördag, Halmstad B. Baskunskaper om meridianer (Krävs inte förkunskap) Denna kursen vänder sig till de som vill lära något för egen hälsas skull, massör eller motsvarande som vill bredda sin kompetens med kunskaper inom meridianer, och de som vill lära akupunktur eller akupressur. Kursmaterial ska skickas till deltagare via e-post två veckor före kurs, då kan deltagare läsa själv. I kurs tiden ska vi fokusera på frågor och svar, och försöka förklara teori med konkreta saker, och tipsa lämpliga meridianer eller punkter för varje deltagare att behandla själv. Antalet deltagare är begränsat till 5 personer, först till kvarn gäller. Kursen innehåller två delar 1. Olika meridiansystem 2. Viktiga punkter lokalisation Punkter som kan behandla värk, stel problem Punkter som kan behandla \"het\" problem Punkter för att diagnosera och behandla Lung, Lever, Gallblåsa, Mjälten, Njuren, Tjocktarm, Hjärtsäck, Hjärt, Magsäck, Tunntarm, Urinblåsa Pris: 500 kr inklusive moms 09:30-11:30 7/3 lördag, Halmstad 15:30- 17:30 31/3 tisdag, Scandic Ariadne, Stockholm 9:40- 11:40 4/4 lördag, Scandic Ariadne, Stockholm (fullbokat) 15:30- 17:30 4/4 lördag, Stockholm Om man vill fråga eller anmäla, skicka e-post till info@akupunkturbk.se .

Antal svar på detta inlägg: 0

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »



Svara på detta inlägg