Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum säv - medicinska egenskaper?

 säv - medicinska egenskaper?
Vitpilster
2013-04-16 06:12:07
är det någon som hört något om säv och om den har några medicinska egenskaper? Eller om någon själv provat att äta något på säven? Kan inte berätta för mycket undrar på grund av flera anledningar om säv har någon effekt på infektion i hjärnan eller närliggande område, I ren desperation har jag funderat över om det kan finnas något i säven som gör mig lite lugnare, alltså om en medicin som baserar sig på säv skulle kunna göra mig bättre. Jag kollade runt lite på nätet och hittade detta: .stuartxchange.com/Tiker.html .aihd.ku.edu/foods/bulrush.html Antibacterial: Scirpus lacustris was one of five medicinal plants in a study of 10 herbs that showed significant antibacterial activity against Nocardia asteroides and N. brasiliensis. Folkloric Rhizome used as astringent and diuretic. Bakterien Nocardia: ://en.wikipedia.org/wiki/Nocardia ://en.wikipedia.org/wiki/Nocardiosis Uppsats om koncentrerad säv mot bakterier: .cabdirect.org/abstracts/20103157985.html Här står det något om att säv klarar av att växa i lera som innehåller giftig miljö. Kanske kan vara någon ledtråd: //sciencelinks.jp/j-east/article/199910/000019991099A0212776.php

Antal svar på detta inlägg: 0

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »



Svara på detta inlägg